اتحادیه اروپا تحریم ۲ شرکت نفتی ایران را لغو کرد

اتحادیه اروپا تحریم ۲ شرکت نفتی ایران را لغو کرد
اتحادیه اروپا نام دو شرکت نفتی ایرانی را از فهرست تحریم های خود خارج کرده است. این اولین اقدام اینچنینی از زمان انعقاد توافق هسته ای در اوایل ماه جولای است.
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از بی بی سی، اتحادیه اروپا نام دو شرکت نفتی ایرانی را از فهرست تحریم های خود خارج کرده است. این اولین اقدام اینچنینی از زمان انعقاد توافق هسته ای در اوایل ماه جولای است.
بر اساس این گزارش، اعلام شده که مدارک کافی علیه شرکت عملیات و مدیریت پتروپارس و شرکت مهندسی منابع پتروپارس برای قرار گرفتن نام آنها در فهرست تحریم ها وجود ندارد.
این شرکت ها بخشی از گروهی هستند که در استخراج گاز از میدان پارس جنوبی ایران مشارکت دارند.
آنها در ماه می نزد دیوان اتحادیه اروپایی تقاضای فرجام کرده بودند.
بر اساس یادداشتی که از سوی وزارت خزانه داری انگلیس منتشر شده، قانون انسداد دارایی ها دیگر در مورد این دو شرکت اعمال نخواهد شد.
دیوان اتحادیه اروپایی پس از عدم دریافت هیچ گونه اعتراضی از سوی شورای اروپا نام این شرکت ها را از فهرست تحریم ها حذف کرد.
دادگاه در عین حال تحریم ها علیه 2 شرکت دیگر یعنی پتروپارس ایران و خدمات میادین نفتی پتروپارس را به دلیل سهام بیشتری که این شرکت ها در گروه شرکت ملی نفت ایران داشتند حفظ کرد.
هرچند تصمیم به حذف نام این دو شرکت از فهرست تحریم ها ارتباطی با توافق هسته ای اخیر ندارد، اما پاوانی ردی، یکی از مسئولان موسسه حقوقی زایوالا اند کو گفت، وی امیدوار است که گرم تر شدن روابط بین ایران و غرب حذف نام موکلان وی از فهرست شرکت های تحت تحریم را تضمین کند.
۱۰ مرداد ۱۳۹۴ ۰۹:۳۲
تعداد بازدید : ۶۰۳