کاهش فلرها در شرکتهای پتروشیمی شتاب می گیرد

کاهش فلرها در شرکتهای پتروشیمی شتاب می گیرد
کاهش میزان انتشار گازهای فلر در شرکتهای پتروشیمی از راهبردهای واحد HSE شرکتهای فعال در صنعت پتروشیمی است.

به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از شانا، قدرت الله نصیری، مدیر HSE شرکت ملی صنایع پتروشیمی اظهار کرد: در حوزه بهداشت صنعتی تلاش داریم تا انتشار گازهای مختلف را در مجتمعهای پتروشیمی به کمترین میزان برسانیم و در این مسیر تاکنون دستاوردهای خوبی کسب شده است، اما نیازمند همکاری جدی همه مجتمعها و طرحهای پتروشیمی در سراسر کشور هستیم.

نصیری افزود: به همه شرکتها ابلاغ شده تا انتشار گازها باید با هدف حفظ محیط زیست به کمترین میزان ممکن برسد و همسو با این اعلام، دستور عملهای لازم نیز ارائه شده است.

وی ادامه داد: امسال با جدیت به دنبال آن هستیم تا قوانین و وظایف حاکمیتی را مصوب کرده و به مرحله اجرا در آوریم و قوانینی که برای HSE تصویب شده به طور کامل از سوی شرکتهای بخش خصوصی اجرا شود.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران، مدیر HSE شرکت ملی صنایع پتروشیمی چندی پیش اظهار کرده بود: همه مجتمعهای پتروشیمی کشور تا پایان سال ٩٦ به سیستم آنلاین مانیتورینگ پسابهای صنعتی و پایش آنلاین آلاینده ها مجهز می شوند.

وی افزوده بود: با نصب این سیستمها در مجتمعهای پتروشیمی اطلاعات مربوط به خروجی سیستمهای گاز فلر و پسابهای صنعتی به دفاتر استانی سازمان محیط زیست منتقل می شود و در آینده نزدیک امید است بتوانیم از تهران و در محل شرکت ملی صنایع پتروشیمی نیز پایشها را آنلاین رصد کنیم.

نصیری افزوده بود: تا پایان تابستان بیش از ٩٠ درصد از مجتمعهای پتروشیمی به سیستم پایش آنلاین اندازه گیری انتشار گازهای گلخانه ای تجهیز خواهند شد.

وی با ابراز امیدواری نسبت به راه اندازی سیستمهای آنلاین مونیتورینگ و پایش در همه شرکتها گفته بود: از طریق سیستمهای پایش برخط ( آنلاین) می توان خروجیها را رصد کرد، بنابراین امیدواریم امسال با این سیستم مشارکت بیشتری در حفظ محیط زیست کشورمان داشته باشیم.

۱۰ مرداد ۱۳۹۴ ۱۳:۴۰
تعداد بازدید : ۵۲۶