پیشرفت فیزیکی پتروشیمی مهاباد از مرز ٩٦ درصد گذشت

پیشرفت فیزیکی پتروشیمی مهاباد از مرز ٩٦ درصد گذشت
مدیرعامل پتروشیمی مهاباد از پیشرفت فیزیکی بیش از ٩٦ درصدی این پتروشیمی خبر داد و گفت: این پتروشیمی هم اکنون برای آغاز تولید تنها نیازمند تامین خوراک است.

محسن مجیدی در گفتگو با خبرنگار شانا، با اشاره به این که بیش از دو ماه از آماده شدن واحد بوتن -١ پتروشیمی مهاباد می گذرد، گفت: در انتظار دریافت اتیلن برای آغاز تولید تجاری هستیم.

وی با بیان این که مسئولان شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران قول ارسال خوراک (اتیلن) را در ماه جاری به مسئولان این پتروشیمی داده اند، گفت: هم اکنون اجرای واحد پلی اتیلن ٩٧ درصد پیشرفت دارد و می توانیم ١٢٠ هزار تن پلی اتیلن تولید کنیم.

مجیدی گفت: براساس برنامه ریزی صورت گرفته انتظار می رود واحد پلی اتیلن پتروشیمی مهاباد تا اوائل مهرماه امسال به تولید تجاری برسد، زیرا تاکنون همه عملیات مربوط به پیش راه اندازی این واحد به پایان رسیده و در انتظار خوراک به سر می برد.

مدیرعامل پتروشیمی مهاباد، افزود: همچنین واحد بوتن -١ ظرفیت تولید سالانه سی هزار تن محصول را دارد اما تولید این ماده به طور مستمر نخواهد بود و بخش عمده ای از بیست هزار تن بوتن -١ تولیدی در سال، در خود پتروشیمی مهاباد استفاده می شود.

وی درمورد هدفگذاری صادرات محصولات پتروشیمی نیز تاکید کرد: محصول تولیدی شرکت پتروشیمی مهاباد بیشتر صادراتی هستند و ٧٠ تا ٨٠ درصد از تولید صادر خواهد شد.

مجیدی با بیان این که سالانه به ٣٠٠ هزار تن اتیلن برای تولید پلی اتیلن نیاز داریم، گفت: هم اکنون شرکت ملی صنایع پتروشیمی می تواند با فشار پایین اتیلن تحویل دهد و امیدواریم هرچه زودتر ایستگاههای بین راه خط اتیلن غرب راه اندازی شوند تا فشار اتیلن افزایش یابد.

۱۰ مرداد ۱۳۹۴ ۱۳:۴۳
تعداد بازدید : ۵۳۲