ارزیابی شاخصهای HSE در شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون

ارزیابی شاخصهای HSE در شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون
شاخصهای استقرار مدیریت ایمنی، بهداشت و محیط زیست (HSE) در شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون از سوی کار گروه تخصصی شرکت ملی نفت ایران مورد ارزیابی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از خبرنگار شانا، رئیس بهداشت صنعتی شرکت ملی نفت ایران پس از دریافت گزارش عملکرد شرکت نفت و گاز مارون در حوزه HSE  و بازدید میدانی از مجتمع صنعتی شماره ٤ مارون، عملکرد این شرکت را مثبت ارزیابی کرد.

مجید معتمد فتح گفت: از هر دو جنبه ارائه مستندات و بازدید میدانی، عملکرد این شرکت  منظم و براساس الزامات و دستورعملهای ابلاغی بوده است.

وی که به همراه تعدادی از کارشناسان این بخش از شرکت نفت و گاز مارون بازدید داشت با بیان این که دستاورد های حاصل شده نتیجه  تعهد مدیریت ارشد و نظم موجود در پیکره سازمان است، افزود: شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون در زمینه شبه حوادث و ثبت آنها، ارزیابی ایستگاههای بهداشتی و ایمنی، اتاق بحران و نحوه کنترل آن، تجهیزات و آگاهی نیروی انسانی علاوه بر مانورهای ایمنی و پدافند غیرعامل بسیار حرفه ای و دقیق عمل کرده است.

مدیر عامل شرکت نفت و گاز مارون نیز ضمن مثبت ارزیابی کردن این اقدام شرکت ملی نفت ایران و تاکید بر لزوم ارزیابی عملکرد شرکتهای عملیاتی، اظهار کرد: اجرای مقررات و اهتمام جدی به ایمنی، بهداشت و محیط زیست (HSE) نقش مهمی در تحقق برنامه های این شرکت داشته است.

سید عبدالله موسوی با اشاره به عناصر اصلی تولید صیانتی و سالم افزود: تزریق گاز، نمک زدایی و جمع آوری گازهای همراه از ارکان تولید صیانتی به شمار می آیند و سلامت نیروی انسانی و تجهیزات ضامن تحقق تولید صیانتی است. بنابراین HSE  را به هیچ وجه نمی توان جدا از تولید و فرایند آن متصور شد.

وی برگزاری نشستهای ماهانه HSE و ارائه آموزشهای گسترده را در این زمینه از اهم اقدامات شرکت نفت وگاز مارون در نهادینه شدن  دانش ایمنی و بهداشت در میان کارکنان دانست.

شرکت نفت و گاز مارون یکی از پنج شرکت بهره برداری زیر مجموعه شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب است که راهبری میدانهای مارون، کوپال و شادگان را در استان خوزستان برعهده دارد. 

۱۱ مرداد ۱۳۹۴ ۰۹:۲۶
تعداد بازدید : ۵۲۵