تعویض بیش از ٥٠ کیلومتر خطوط لوله قدیمی در منطقه مرکزی

تعویض بیش از ٥٠ کیلومتر خطوط لوله قدیمی در منطقه مرکزی
بیش از ٥٠ کیلومتر از خطوط لوله ١٠ و ١٦ اینچ انتقال فرآورده منطقه مرکزی ( اراک) با هدف ایمن سازی، تعویض می شوند.

معاون فنی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه مرکزی به خبرنگار شانا، گفت: با توجه به قدمت بیش از ٤٠ ساله این خطوط، تعویض بخشهایی از آنها به دلیل خوردگی قابل مشاهده، در دستور کار قرار گرفت.

سلمان خزایی تصریح کرد: هم اکنون از ٢٨ کیلومتر خط لوله ١٠ اینچ، ٢٠ کیلومتر آن تعویض شده است و بقیه آن نیز در دست اجراست.

به گفته وی خط لوله انتقال فرآورده ١٦ اینچ احداث شده در محدوده عملیاتی منطقه مرکزی نیز در مسیری به طول ٢٢,٥ کیلومتر با هدف انتقال ایمن سیال در آن تعویض شده است.

معاون فنی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه مرکزی تصریح کرد: تعویض خطوط لوله انتقال فرآورده به دلیل متوقف نشدن جریان سیال درون آن، فرایندی پیچیده و حساس است که با دقت تمام انجام می شود.

خزایی نوسازی و تجهیز مراکز انتقال نفت به سیستمهای کنترل جدید را از دیگر طرحهای مهم شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه مرکزی خواند و گفت: هم اکنون شیرهای کنترل قدیمی مراکز انتقال نفت این منطقه به شیرهای پی ال سی مجهز شده اند.

به گفته وی ساخت تلمبه خانه موقت روی خط لوله آبادان _ ری در مرکز انتقال شازند با هدف فشار افزایی، از دیگر طرحهایی است که در دستور کار قرار دارد.

معاون فنی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه مرکزی با بیان یان که استفاده از تاسیسات یاد شده در مرکز انتقال نفت شازند موقتی خواهد بود، تصریح کرد: تا زمانی که خط لوله انتقال فرآورده آبادان _ ری به طول ٩٠٠ کیلومتر آماده و تلمیه خانه های مربوط نیز در مسیر آن احداث شود، از تلمبه خانه موقت که در مهرماه امسال راه اندازی می شود، استفاده خواهد شد.

خزایی مرکز انتقال نفت شازند را یکی از مراکز مهم این منطقه خواند و گفت:این مرکز از تامین کنندگان مهم خوراک پالایشگاه اراک محسوب می شود.

وی اظهار کرد:روزانه مقادیر قابل توجهی نفت خام از جنوب کشور وارد خطوط لوله منطقه مرکزی می شود که بخش عمده آن از طریق مرکز انتقال نفت شازند به پالایشگاه امام خمینی (ه) شازند و مقادیری نیز از طریق فشار شکن شهید مهدوی به پالایشگاههای تهران و تبریز انتقال می یابند.

۱۱ مرداد ۱۳۹۴ ۱۱:۱۷
تعداد بازدید : ۵۷۲