کویت قراردادهای ساخت پالایشگاه جدید الزور را واگذار کرد

کویت قراردادهای ساخت پالایشگاه جدید الزور را واگذار کرد
شرکت ملی نفت کویت از واگذاری قراردادهای ساخت پالایشگاه الزرو به ارزش ١١,٥ میلیارد خبر داد .

به گزارش خبرگزاری رویترز به نقل از خبرگزاری رسمی کویت (کونا)، شرکت ملی نفت کویت (کی ان پی سی) قراردادهای اولیه ساخت پالایشگاه جدید الزور به ارزش ١١ میلیارد و ٥٠٠ میلیون دلار را واگذار کرد.

شرکت ملی نفت کویت قرارداد اولیه ساخت این پالایشگاه به ارزش ٤,٣٣ میلیارد دلار را به کنسرسیومی متشکل از شرکت مهندسی رنیداس اسپانیا، سینوپک چین و شرکت مهندسی هانوها کره جنوبی واگذار کرد.

کنسرسیومی متشکل از شرکتهای مهندسی دوو، مهندسی هیوندای و فلور امریکا با صرف هزینه ای ٥,٨٩ میلیارد دلار  واحدهای پشتیبانی و خدمات زیرساختی را بر عهده خواهند گرفت.

خالد العصوصی، سخنگوی شرکت ملی نفت کویت گفت: شرکت مهندسی هیوندای، شرکت مهندسی اس کی و شرکت سایپم ایتالیا بر اساس قراردادی به ارزش ٤٥٤ میلون دینار ساخت یک پایانه نفتی را بر عهده خواهند داشت.

وی افزود: انتظار می رود یک توافقنامه  اصلی این پروژه ظرف دو هفته آینده واگذار خواهد کرد، در حالی که این قراردادها اوایل اکتبر نهایی می شود.

هم اکنون سه پالایشگاه نفت در کویت با مجموع ظرفیت حدود ٩٣٠ هزار بشکه در روز فعالیت می کنند که از این مقدار ٢٠٠ هزار بشکه به پالایشگاه الشعبیه، قدیمی ترین پالایشگاه کویت،٢٧٠ هزار بشکه به پالایشگاه مینا عبدالله و ٢٦٠ هزار بشکه به پالایشگاه الاحمدی تعلق دارد. 

کویت ١٠ درصد از ذخایر تثبیت شده نفت خام جهان را در اختیار دارد و روزانه سه میلیون بشکه نفت در روز تولید می کند.

۱۱ مرداد ۱۳۹۴ ۱۲:۴۹
تعداد بازدید : ۵۳۳