تولید نفت مکزیک در ماه ژوئن افزایش یافت

تولید نفت مکزیک در ماه ژوئن افزایش یافت
شرکت پمکس از افزایش حدود یک درصدی تولید نفت خام مکزیک در ماه ژوئن خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، تولید نفت خام مکزیک در ماه ژوئن با حدود یک درصد رشد به میانگین روزانه ٢ میلیون و ٢٤٧ هزار بشکه، در حالی که صادرات نفت خام این کشور آمریکای شمالی در دوره مورد بررسی با ٦ درصد افت به میانگین روزانه یک میلیون و ٤٨ هزار بشکه رسید.

مکزیک یکی از ١٠ کشور تولید کننده بزرگ جهان است و در کنار کانادا و عربستان سعودی یکی از بزرگترین صادر کنندگان نفت به آمریکا به شمار می رود.

تولید نفت خام در یک دهه اخیر به دلیل افت فشار مخازن نفتی این کشور و قدیمی بودن میدانهای نفتی مکزیک با افت روبرو بوده، این کشور به تازگی تحت فشار قیمتهای جهانی نفت  خام مجبور به کاهش بخش عمده ای از بودجه خود شده است

صادرات نفت خام مکزیک در دهه اخیر ٤٠ درصد کاهش یافته، این در حالی است که تولید این کشور در مدت یادشده حدود یک سوم کمتر شده است.

پمکس پیش‌بینی می‌کند که میانگین تولید نفت خام مکزیک در سال ٢٠١٥ میلادی به ٢ میلیون و ٢٨٨ هزار بشکه در روز برسد.

بنا بر این گزارش، کنگره مکزیک سال گذشته اصلاحات قانون انرژی این کشور را نهایی کرد. این اصلاحات با پایان دادن به انحصار ٧٥ ساله پمکس در تولید نفت، امکان سرمایه‌گذاری مشترک شرکتها را در مکزیک فراهم می‌کند.

هدف از اصلاحات قانون انرژی، افزایش تولید و صادرات مکزیک از طریق سرمایه‌گذاریهای جدید و قابل‌توجه شرکتهای خصوصی و خارجی در حوزه‌های نفتی این کشور است.

وزارت انرژی مکزیک اوایل ماه جون پیش‌بینی کرد که دو بسته نخست قراردادهای مربوط به بلوکهای آبهای کم‌عمق می‌تواند ٢١,٣ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری جذب کند.

۱۱ مرداد ۱۳۹۴ ۱۲:۵۹
تعداد بازدید : ۵۱۲