فروش بیش از 44 هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت در پارس جنوبی

فروش بیش از 44 هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت در پارس جنوبی
یک هزار میلیون یورو اوراق مشارکت ارزی و بیش از 44 هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت ریالی در یک سال گذشته برای شتاب بخشیدن به اجرای طرح های پارس جنوبی منتشر و فروخته شد.

به گزارش اوپکس به نقل از روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران، مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با اعلام این خبر گفت: منابع مالی طرح های توسعه پارس جنوبی در سال های گذشته به روش بیع متقابل، فاینانس، ‌منابع داخلی شرکت ملی نفت ایران و استفاده از صندوق ذخیره ارزی تامین شده است.

موسی سوری افزود: با توجه به مشکلات سرمایه گذاری خارجی در سال های اخیر و ضرورت پرداخت وجوه به طرح ها و پروژه ها از محل منابع داخلی، نسبت به ایجاد منابع متعدد و متنوع داخلی از جمله تشکیل صندوق های سرمایه گذاری بانک ها در بخش انرژی، انتشار و فروش اوراق مشارکت ارزی و ریالی با هدف تامین مالی طرح های پارس جنوبی اقدام شده است.

وی با اشاره به دستاوردهای این شرکت در سال جاری گفت: پیشرفت بدون وقفه و تداوم توسعه شـتـابـان فـازهـای مـخـتـلـف توسعه پارس جنوبی، بهره‌برداری از چاه‌های فازهای 9 و 10 و افزایش تولید گاز کشور همچنین طـرح افزایش ظرفیت فاز 1 پارس جنوبی به عنوان نخستین حلقه از زنجیره‌ توسعه این میدان بزرگ انرژی به شمار می آید.

سوری تصریح کرد: اصلاح فرآیند‌های پالایش گاز در فازهای 6 ، 7 و 8 با هدف کاهش شدید آلودگی‌های زیست محیطی و جلوگیری از سوزاندن گازهای دارای ارزش اقتصادی، همچنین عملیاتی کردن موفق چند پروژه دیگر، بخشی از توانمندی‌های کارکنان نفت و گاز پارس و پشتیبانان و هم پیمانان آنان در سال جاری بوده است.
۲۹ بهمن ۱۳۹۰ ۱۵:۴۴
اوپکس |
تعداد بازدید : ۱,۱۸۹