بهره برداری از ٢ میدان نفتی جدید در الجزایر

بهره برداری از ٢ میدان نفتی جدید در الجزایر
الجزایر با بهره برداری از ٢ میدان نفتی جدید تولید نفت خام خود را بیش از ٣٠ هزار بشکه افزایش داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از الجزیره، یک مقام انرژی الجزایر روز یکشنبه (١١ مردادماه) گفت: تولید نفت خام الجزایر با بهره برداری از ٢ میدان نفتی جدید روزانه ٣٢ هزار بشکه افزایش یافت.

وی افزود: تولید نفت الجزایر روز شنبه (١٠ مردادماه) با آغاز تولید روزانه ٢٠ هزار بشکه از میدان بیر صبا و ١٢ هزار بشکه از میدان بیر مصنا در منطقه هسی مسعود، افزایش یافت.

بنابر ارزیابی رویترز، الجزایر به طور میانگین روزانه یک میلیون و ١٠٠ هزار بشکه نفت خام تولید می کند.

الجزایر در سالهای اخیر برای جذب سرمایه گذار به منظور توسعه میدانهای نفتی خود و افزایش برداشت از آنها با چالش روبرو بوده است و در مزایده های سپتامبر ٢٠١٤ تنها موفق شد از ٣١ بلوک معرفی شده قرارداد چهار بلوک را واگذار کند.

شرکت ملی نفت الجزایر (سوناتراک) اعلام کرده است که با وجود افت قیمتهای جهانی نفت خام، برنامه خود را برای سرمایه گذاری ٩٠ میلیارد دلاری ظرف پنج سال آینده ادامه می دهد.

٦٠ درصد درآمدهای الجزایر از محل فروش نفت و گاز به دست می آید و صادرات این دو ماده ٩٥ درصد فروش خارجی این کشور را شامل می شود.

کنسرسیمی متشکل از شرکت سوناتراک، پی تی تی یی پی تایلد و پتروویتنام به ترتیب ٢٥، ٣٥ و ٤٠ درصد سهام پروژه توسعه و برداشت نفت خام از میدان بیر صبا را بر عهده دارند و ذخایر آن ٧٥٨ میلیون بشکه برآورد شده است.

در همین حال کنسرسویمی متشکل از سوناتراک، پتروناس مالزی و سپسا اسپانیا به ترتیب با ٢٥، ٣٥ و ٤٠ درصد سهام پروژه توسعه و برداشت نفت خام از بیر مصنا را بر عهده دارند و ذخایر آن ١٤٤ میلیون بشکه برآورد شده است.

۱۲ مرداد ۱۳۹۴ ۱۰:۵۸
تعداد بازدید : ۵۰۴