ایران و ارمنستان همکاری های خود را در زمینه تبادل برق افزایش می دهند

ایران و ارمنستان همکاری های خود را در زمینه تبادل برق افزایش می دهند
به منظور توسعه همکاری های ایران و ارمنستان در بخش انرژی، قرارداد تهاتر و انتقال برق بین شرکت نیروی برق ارمنستان و شرکت صانیر با بیش از 107 میلیون یورو به امضا رسید.
به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از ایرنا، این قرارداد با حضور نخست وزیر و وزیر انرژی ارمنستان و همایون حائری رییس کمیته همکاری های اقتصادی دو کشور، بین مدیران عامل شرکت نیروی برق ارمنستان و شرکت ایرانی صانیر در ایروان به امضا رسید.
در این قرارداد توافق شد، بانک توسعه صادرات ایران 85 درصد از ارزش کل این قرارداد را تامین مالی کند و 15 درصد باقیمانده آن نیز ازمحل اعتبارات شرکت صانیر تامین شود.
با اجرایی شدن این قرارداد توسط شرکت ایرانی صانیر، میزان مبادله انرژی بین ایران و ارمنستان از 350 به یکهزار مگاوات افزایش می یابد و عملیات احداث تاسیسات پروژه انتقال نیروی برق این قرارداد و تجهیزات مورد نیاز آن توسط شرکت های ایرانی در مدت 24 ماه انجام خواهد شد.
از آنجا که 70 درصد مسیر 275 کیلومتری انتقال برق بین ایران و ارمنستان در منطقه کوهستانی قرار دارد طرفین موافقت کردند تاسیسات انتقال برق این پروژه از طریق مرز زمینی نوردوز به نیروگاه سیکل ترکیبی هریس و پشت گل فرج جلفا در منطقه شمال غربی متصل تا عملیات تهاتر برق بین دو کشور به سهولت انجام شود.
یادآور می شود، شرکت صادرات تجهیزات و خدمات صنایع آب و برق ایران (صانیر) با 20 سال سابقه فعالیت در حوزهای مختلف آب و برق و تجهیزات آن در حال حاضر در کشورهای سوریه، عراق، عمان، آفریقای جنوبی، ترکمنستان، پاکستان، سریلانکا و برخی از کشورهای منطقه در حال اجرای پروژه های انرژی است.
۱۲ مرداد ۱۳۹۴ ۱۴:۱۳
تعداد بازدید : ۵۳۶