اجرای موفق مرحله پیش راه اندازی واحد تصفیه بنزین پالایشگاه آبادان

اجرای موفق مرحله پیش راه اندازی واحد تصفیه بنزین پالایشگاه آبادان
مرحله پیش راه اندازی واحد تصفیه بنزین پالایشگاه آبادان با موفقیت در حال انجام است که با راه اندازی کامل آن، روزانه حدود چهار میلیون لیتر به تولید بنزین یورو ٤ کشور افزوده می شود.
رئیس روابط عمومی پالایشگاه آبادان دوشنبه در گفت و گو با ایرنا گفت:واحدهای SRU و GPTU پالایشگاه آبادان در مرحله پیش راه اندازی و اجرای آزمایشی قرار دارد و بزودی بهره برداری می شود. 

فرشید خائیز ادامه داد:واحد جی پی تی یو این پالایشگاه، واحد پایین دستی واحدهای تولید گوگرد است که با راه اندازی آن به منظور توجه به الزامات زیست محیطی، دی اکسید گوگرد خروجی از دودکش زباله سوز به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. 

وی ادامه داد:هم اکنون میزان بنزین، آروماتیک و الفین موجود در این میزان بنزین تولیدی پالایشگاه آبادان در حد استاندارد یورو ٤ و حتی بهتر از آن می باشد که با راه اندازی این واحد تنها مشکل آن که میزان گوگرد بوده نیز برطرف می شود. 

رئیس روابط عمومی پالایشگاه آبادان همچنین با بیان برنامه ریزی این پالایشگاه برای راه اندازی واحدهای آلکیلاسیون، ایزومریزاسیون و اسید سولفوریک طی سال جاری، افزود:با راه اندازی واحدهای مذکور حدود 2.5 میلیون لیتر بنزین با کیفیت به ظرفیت تولید کشور افزوده می شود. 

به گزارش ایرنا بر اساس آمار معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش فرآورده های نفتی، روزانه به طور میانگین ٦٣ میلیون لیتر بنزین برای استفاده در چرخه مصرف در پالایشگاه های کشور تولید می شود. 

بر این اساس، واردات این فرآورده نفتی مانند پارسال و در سطح حدود پنج میلیون لیتر در روز انجام می شود. 

پالایشگاه نفت آبادان تا آغاز جنگ ایران و عراق در سال 1359 یکی از بزرگترین پالایشگاه های دنیا با ظرفیت تصفیه 628 هزار بشکه در روز بود. 

پالایشگاه آبادان به وسیله خطوط لوله به چندین میدان نفتی و بندر ماهشهر متصل شده است و خط لوله ای نیز از آبادان به سمت تهران می آید و سپس در طول مرزهای شمالی کشور از مشهد تا تبریز امتداد می یابد. 

این پالایشگاه از بزرگ ترین واحدهای تولید بنزین کشور می باشد.
۱۲ مرداد ۱۳۹۴ ۱۴:۲۰
تعداد بازدید : ۵۶۶