مسئولیت دعوت از هیئت‌های تجاری به اتاق بازرگانی واگذار شود

مسئولیت دعوت از هیئت‌های تجاری به اتاق بازرگانی واگذار شود
رئیس کمیسیون تسهیل تجارت اتاق بازرگانی گفت: برای جلوگیری از موازی‌کاری و یکپارچه‌سازی حضور هیئت‌های تجاری مسئولیت دعوت و پذیرایی از هیئت‌های تجاری به اتاق بازرگانی واگذار شود.

به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بهرامی در نشست هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با اعلام این مطلب افزود: تعیین تکلیف نرخ ارز از جمله مواردی بوده که باید به آن رسیدگی شود. در شرایط فعلی دونرخی بودن ارز تاثیرات نامناسبی در شرایط اقتصادی کشور دارد. 

وی خاطرنشان کرد: برای حمایت از صادرات و هم تقویت جایگاه آن باید اتاق بازرگانی به عنوان یک مرجع قدرتمند به جای بخش دولتی برای صادرات شناخته شود.

رئیس کمیسیون تسهیل تجارت اتاق بازرگانی گفت: الحاق به سازمان تجارت جهانی از جمله مواردی است که باید برای کاهش هزینه‌های تجاری به آن توجه شود. در شرایط فعلی به دلیل عدم الحاق ایران به این سازمان رفتارهای تبعیض‌آمیزی با تجار ایرانی انجام می‌شود. 

بهرامی همچنین درباره موانع استفاده از تسهیلات صندوق توسعه ملی گفت: تسهیلات این صندوق برای همه فعالین بخش بازرگانی یکسان نیست که برای جلوگیری از تبعیض باید تجدیدنظر صورت گیرد. 

وی همچنین درباره توسعه تجارت با عراق در شرایط پس از تحریم خاطرنشان کرد:‌ ایران برای توسعه تجارت خود با عراق از ظرفیت‌های سیاسی و بین‌المللی که با این کشور دارد به طور کامل استفاده نکرده است، به همین منظور لازم است که برای توسعه روابط تجاری با این کشور تلاش شود. 

رئیس کمیسیون تسهیل فضای کسب و کار اتاق بازرگانی ایران گفت: عوامل موثر در قیمت تمام شده و لزوم اصلاح قوانین بیمه از جمله مواردی است که برای توسعه کسب و کار باید به آن توجه شود.

وی در خصوص اخذ مالیات بر ارزش افزوده اظهار داشت: مالیات ارزش افزوده، مالیاتی است که باید از مشتری و در زمان خرید و فروش دریافت شود اما از آنجا که راهکار لازم برای کنترل آن وجود ندارد این مالیات از تولیدکننده دریافت می‌شود. برخی از کالاهایی که شامل مالیات بر ارزش افزوده نمی‌شود به دلیل نقص قوانین از آنها مالیات دریافت می‌شود به طوریکه کالایی مانند پنیر که از مالیات معاف است به خاطر بسته‌بندی شامل دریافت مالیات می‌شود.

انصاری نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران در ادامه اظهار داشت: فساد در اقتصاد کشور مانند موریانه‌ای است که زیر پای دولت و فعالان بخش خصوصی را خالی می‌کند. برای همین منظور لازم است که توجهات بیشتری به فساد اقتصادی شود.

علی سنگینان دبیر کمیسیون سرمایه‌گذاری و تامین منابع مالی اتاق ایران اظهار داشت: اصلاح ساختار مالی بانک‌ها و بدهی آنها به پیمانکاران از جمله مواردی است که برای توسعه فضای کسب و کار باید به آن توجه شود. صورت‌های مالی بانک‌ها نشان می‌دهد که بانک‌ها دارای ضرر و زیان هستند و نمی‌توانند با ادامه شرایط فعلی منابع مورد نیاز بنگاه‌های اقتصادی را تامین کنند. بانک مرکزی باید روابط لطیف‌تری با بانک‌ها داشته باشد.

عرب رئیس کمیسیون سلامت اتاق ایران نیز در پایان با اشاره به میزان تصدی‌گری دولت در بخش سلامت گفت: کمیسیون سلامت اتاق بازرگانی برای اولین بار تشکیل شد و به دنبال افزایش خصوصی‌سازی خدمات سلامت در کشور است. در حوزه سلامت که ما دارای کمترین مشارکت بخش خصوصی هستیم و در بیماری دولتی و خصوصی‌شدن بخش خدمات سلامت رنج می‌بریم. دولت به جای تولید خدمات باید اقدام به خریدخدمات و شرایط را برای ایجاد رقابت در بازار فراهم کند. در حال حاضر 85 درصداز خدمات بهداشتی توسط بخش دولتی و تامین اجتماعی تامین می‌شود. سازمان تامین اجتماعی نیز خود به صورت مستقیم اقدام به تولید خدمات کرده که امکان انتقال آن به بخش خصوصی و دریافت خدمات فراهم است.

 

۱۲ مرداد ۱۳۹۴ ۱۴:۲۸
تعداد بازدید : ۵۳۴