صادرات گاز یکی از عوامل تحکیم روابط ایران و منطقه

صادرات گاز یکی از عوامل تحکیم روابط ایران و منطقه
نائب رئیس دوم کمیسیون انرژی مجلس گفت: صدور گاز میتواند سبب تحکیم روابط بین کشورها شود که این امر امنیت منطقه را به همراه خواهد داشت.

ناصر سودانی نائب رئیس دوم کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درخصوص روابط و قراردادهای ایران در بخش صادرات گاز که یکی از عوامل تقویت روابط بین کشورها و ایجاد امنیت و آرامش در منطقه و جهان است،گفت: اگر بتوان برای رفع نیازمندی های کشور ها از طریق داد و ستد های بین المللی،راه‌های معقول و منطقی مبتنی بر حفظ مصالح کشورهای مقصد و مبدا اقدام کرد، قطعا در تحکیم روابط اقتصادی ،سیاسی،اجتماعی و برقراری یک تعامل مطلوب سوق دهد.

وی ضمن امتیاز شمردن برخورداری ایران از منابع غنی انرژی در بخش نفت و گاز اظهار داشت: مسلما این ذخایر نفتی می‌تواند بسیاری از نیازمندی‌های کشور همسایه و سایر کشورهای آسیایی میانه اروپا و حتی آفریقا را تامین کند بنابراین سیاست مناسب و عقلایی برای انتقال گاز به کشورهای هدف علاوه بر ایجاد در آمد و فرصت‌های جدید در کشور می‌تواند سبب تحکیم روابط بین کشورها باشد که این امر امنیت منطقه را به همراه خواهد داشت.

وی در ادامه ضمن تشبیه کشورها به کشتی آرام بودن شرایط سیاسی و اقتصادی را همانند آرامتر بودن دریت برای رسیدن به هدف و مقصد نهایی بیان کرد.

سودانی گفت:در عرصه انتقال گاز یکی از کشورهای مناسب عمان است که با تشکیل یک کریدور امکان دسترسی به کشورهای همسایه عمان و اروپا نیز امکان پذیر است.

وی افزود: درباره این امر مطالعات لازم انجام شده و دو سال پیش با سفر رئیس جمهور محترم به عمان توافق‌نامه ای امضا شده  است و در انتظار آغاز عملیات اجرائی این طرح هستیم.

نائب رئیس دوم کمیسیون انرژی مجلس در پایان گفت: برنامه دیگر ایران پیوستن به خط و لوله صلح است که در رفع مشکلات تحریم نیز موثر خواهد بود.

۱۳ مرداد ۱۳۹۴ ۰۸:۵۵
تعداد بازدید : ۴۸۱