قیمت جهانی نفت با عملی شدن تحریم اروپا علیه ایران ۲۰۰ دلار می‌شود

قیمت جهانی نفت با عملی شدن تحریم اروپا علیه ایران ۲۰۰ دلار می‌شود
موسسه مالی سوسایت جنرال هشدار داد در صورت اعمال تحریم نفت ایران از سوی اروپا قیمت جهانی نفت به بیش از 200 دلار خواهد رسید.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از بلومبرگ کارشناسان موسسه سوسایت جنرال اعلام کردند افزایش تنش در روابط ایران و غرب طی هفته های اخیر موجب رشد 15 درصدی قیمت جهانی نفت شده است.

بر اساس این گزارش تنش در روابط ایران و غرب موجب افزایش 5 تا 15 دلاری قیمت نفت برنت دریای شمال شده است و در صورت اعمال تحریم نفت ایران از سوی اروپا از ابتدای جولای 2012 قیمت نفت به بیش از 200 دلار خواهد رسید.

بر این اساس اولیویر یاکوب کارشناس ارشد اقتصادی تاکید کرد افزایش قیمت نفت طی روزهای اخیر فراتر از انتظارات اولیه بوده است . تنها احتمال مسدود شدن تنگه هرمز و حمله اسراییل به تاسیسات هسته ای ایران موجب افزایش 15 دلاری قیمت نفت شده است . قیمت نفت برنت دریای شمال از 14 دسامبر تا کنون بیش از 14 درصد رشد داشته است .

فرانسیسکو بلانچ کارشناس اقتصادی نیز تاکید کرد در صورت مسدود شدن تنگه هرمز قیمت نفت بیش از 100 دلار دیگر افزایش خواهد یافت . تنگه هرمز روزانه 17 میلیون بشکه نفت مورد نیاز بازارهای جهانی را ترانزیت می کند.
۲۹ بهمن ۱۳۹۰ ۱۶:۰۴
فارس |
تعداد بازدید : ۱,۰۹۶