برنامه دولت برای کاهش تورم به ۱۰ درصد

برنامه دولت برای کاهش تورم به ۱۰ درصد
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور از برنامه دولت برای کاهش تورم به ۱۰ درصد خبر داد و گفت: دولت برای تک رقمی کردن نرخ تورم کشور از اراده و توان بالایی برخوردار است.

به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از خبرگزاری تسنیم، محمدباقر نوبخت رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در جمع خبرنگاران گفت: امسال دولت تورم 14 درصدی را برای کشور پیش بینی می کرد و توانست تورم را از این عدد هم تقلیل دهد از همین رو میزان افزایش حقوق کارکنان به 14 درصد رسید.

نوبخت گفت: تلاش دولت برای افزایش قدرت خرید مردم و رساندن نرخ تورم تا 10 درصد است.

وی با بیان اینکه نرخ بهره بانکی در کشور به 14 درصد رسیده است گفت: در ماه های گذشته در شورای پول و اعتبار کشور تصویب شده است که این میزان باید به حد 20 درصد و حتی برای برخی 22 درصد تقلیل یابد.

معاون رییس جمهور  با بیان اینکه یارانه افراد پردرآمد به ترتیب حذف می شود، گفت: یارانه بگیران پردرآمد شناسایی شده و یارانه آنان قطع  می شود و همچنان اگر کسی نسبت به این وضعیت معترض است باید اعلام کند تا بررسی مجدد انجام شود.

نوبخت به فرصت ایجاد شده برای ورود سرمایه گذاران خارجی به کشور اشاره کرد و آن  را فرصتی برای تامین بخشی از نقدینگی مورد نیاز نظام خواند و گفت : طرف های خارجی می توانند بخشی از کمبود سرمایه مورد نیاز کشور را تامین کنند.

۱۳ مرداد ۱۳۹۴ ۰۹:۳۱
تعداد بازدید : ۴۳۴