سود شرکت اسپانیایی رپسول ٤٤ درصد کاهش یافت

سود شرکت اسپانیایی رپسول ٤٤ درصد کاهش یافت
سود رپسول در سه ماه دوم امسال در پی افت قیمتهای جهانی نفت خام، مانند دیگر شرکتهای بزرگ نفت و گاز جهان با افت قابل توجهی روبرو شد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس از مادرید، رپسول عنوان کرد: کاهش شدید قیمتهای جهانی نفت خام و اعلام این که سود رپسول در سال ٢٠١٤ در پی سود کسب سود سرمایه تقویت شده بود، سبب شد سود این شرکت اسپانیایی در سه ماه دوم امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ٤٤ درصد کاهش یابد.

بر پایه گزارش رپسول، سود خالص این شرکت در بازه زمانی آوریل تا ژوئن ٢٩٢ میلیون یورو (٣٢٢ میلیون دلار) بود، در حالی که این رقم در دوره مشابه پارسال، همزمان با جدا کردن شرکت آرژانتینی وای پی اف و به دنبال آن رشد قابل توجه سودش، ٥٢٠ میلیون یورو بود.

شرکت رپسول مانند دیگر شرکتهای بزرگ نفت و گاز جهان اعلام کرد: دریافتهای این شرکت در پی افت شدید قیمتهای جهانی نفت خام حدود ٥٠ درصد افت داشته است.

حاشیه سود رپسول یا سود حاصل از تبدیل یک بشکه نفت خام به فرآورده های نفتی در سه ماه دوم امسال به ٩ دلار و ١٠ سنت برای هر بشکه رسید، در حالی که این رقم در مدت مشابه پارسال سه دلار و ١٠ سنت برای هر بشکه بود.

افت قیمتهای جهانی نفت خام، هزینه های پالایش را برای پالایشگران کاهش می دهد.

تولید نفت و گاز رپسول در دوره مورد بررسی پس از خرید سهام شرکت تالیسمان انرژی به ٥٢٥ هزار بشکه معادل نفت رسید، در حالی که این رقم در دوره مشابه پارسال ٣٣٨ هزار بشکه معادل نفت بود.

۱۳ مرداد ۱۳۹۴ ۱۰:۲۹
تعداد بازدید : ۵۲۰