درآمد ١٨ تا ٢٠ هزار میلیارد تومانی کشور با آزاد شدن ارز حاصل از فروش نفت

درآمد ١٨ تا ٢٠ هزار میلیارد تومانی کشور با آزاد شدن ارز حاصل از فروش نفت
سخنگوی دولت گفت: با آزاد شدن ارز حاصل از فروش نفت می‌توان ١٨ تا ٢٠ هزار میلیارد تومان درآمد جدید داشت و آن را به طرحهای عمرانی در جهت توسعه استانها تخصیص داد.

به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از شانا، محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت، شب گذشته (دوشنبه ١٢ مردادماه) در جمع خبرنگاران در زنجان گفت: دولت همه تلاش خودرا برای کاهش نرخ تورم به زیر ١٠ درصد به کار گرفته است، توان خرید مردم به دلیل وجود تورم پایین است و به هر میزان که تورم کاهش یابد به همان اندازه نیز قدرت خرید مردم بالا می‌رود.

وی افزود: دولت پارسال، برای افزایش توان خرید مردم اقدام به تصویب افزایش ٢٠ درصدی حقوق کارمندان دولتی کرد، زیرا نرخ تورم را ٢٠ درصد پیش‌بینی کرده بود، اما در عمل فقط موفق به افزایش ١٥ درصدی این رقم شد.

نوبخت تصریح کرد: امسال دولت تورم ١٤ درصدی را برای کشور پیش‌بینی می‌کرد و توانست تورم را به همین میزان نیز تقلیل دهد و از همین رو میزان افزایش حقوق کارکنان به ١٤ درصد معادل نرخ تورم موجود رسید.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی عنوان کرد: ما هر چه تلاش کنیم تورم را مهار کنیم، در واقع قدرت خرید مردم را تقویت کرده‌ایم و دولت همه تلاش خود را در این دوره برای کاهش نرخ تورم دو رقمی تا ١٠ درصد به کار بسته است.

سخنگوی دولت با بیان این که یارانه افراد پردرآمد حذف می‌شود گفت: وزیر امور اقتصادی و دارایی از سوی دولت مامور شد تبصره ٢٠ قانون برنامه و بودجه را اجرا کند، این ماده قانونی مربوط به هدفمندسازی یارانه هاست و در این قانون گفته است که دولت موظف است افراد را شناسایی و نسبت به حذف یارانه بگیران پردرآمدبه تشخیص خود عمل کند.

وی افزود: دولت به این ترتیب در حال محدود کردن این افراد است، اما همچنان بیش از ٧٦ میلیون نفر در کشور از یارانه استفاده می‌کنند.

نوبخت به موضوع وارد شدن پولهای آزادشده به کشور اشاره و تصریح کرد: در خصوص آزادی پولهایی که داشتیم بخشی از این پولها متعلق به دولت و درآمد ٦ تا ٧ میلیارد دلاری حاصل از فروش نفت محسوب می‌شود که باید وارد بانک مرکزی شده و برای بهره‌برداری به ریال بدل شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی عنوان کرد: چون بانک مرکزی ایران تحریم بود، بنابراین ارز حاصل از فروش نفت به کشور تزریق نشد و در صورتی که از این پس، این درآمد وارد کشور شود، می‌توان ١٨ تا ٢٠ هزار میلیارد تومان درآمد جدید داشت و آن را به طرحهای عمرانی در جهت توسعه استانها تخصیص داد.

سخنگوی دولت به فرصت ایجاد شده برای ورود سرمایه گذاران خارجی به کشور اشاره کرد و آن را فرصتی برای تامین بخشی از نقدینگی مورد نیاز کشور خواند.

وی گفت: ورود سرمایه گذاران خارجی به این معنا نیست که آنها می‌آیند و جایگزین واحدهای تولیدی داخلی می‌شوند، بلکه به آن معناست که آنها می‌توانند به صورت مشارکتی و یا سرمایه در گردش به سرمایه گذاری در ایران بپردازند.

۱۳ مرداد ۱۳۹۴ ۱۰:۳۵
تعداد بازدید : ۵۱۴