تاکید عضو کمیسیون انرژی مجلس بر خصوصی سازی صنعت نفت

تاکید عضو کمیسیون انرژی مجلس بر خصوصی سازی صنعت نفت
یک عضو هیات رییسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: وزارت نفت باید این فرصت را فراهم کند تا اصل 44 در صنعت نفت پیاده شود.

امیرعباس سلطانی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در ارزیابی از دوران جدید نفتی و پیشنهادات به وزارت نفت اظهار کرد: پیش از این مسائل این بخش به زنگنه، وزیر نفت و مسئولان صنعت نفت اعلام شده تا در کنار سیاست اقتصاد مقاومتی، انگیزه برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی ایجاد شده و این فرصت فراهم شود تا اصل 44 قانون اساسی در صنعت نفت پیاده شود و بتوان به اهداف مورد نظر دست یافت که اگر اینگونه نباشد ما در مقابل هر تحریم و آسیبی شکننده خواهیم بود.

وی افزود: بنابراین با توجه به وضعیت موجود اقتصادی کشور مخصوصا در صنعت نفت و صنعت آب و برق نیاز است که از سوی کشورها و شرکت‌های غربی، کره‌ای و ژاپنی و ... سرمایه‌گذاری بزرگی انجام شود؛ زیرا با این حجم سرمایه‌گذاری که در کشور انجام می‌شود قطعا به آن اهداف مورد نظر نخواهیم رسید.

نماینده مردم بروجن در مجلس خاطرنشان کرد: کشور قطر امروز 9 درصد گاز دنیا را یا به فروش رسانده یا تامین می‌کند که دلیل آن سرمایه گذاری شرکت‌های بزرگی چه غربی چه آمریکایی است، بنابراین ما هم باید این زمینه را ایجاد کنیم که شرکت های مطرح تمایل پیدا کنند تا در داخل کشور ما نیز سرمایه‌گذاری انجام دهند.

این عض هیات رییسه کمیسیون انرژی با بیان این که باید تلاش کنیم صنعت نفت موجود حفظ و تقویت شود، اظهار کرد: اگر در بخش نفت سرمایه گذاری کنیم به 150 هزار میلیارد دلار نیاز خواهیم داشت و با توجه به این که تا این اندازه اعتبار را برای سرمایه گذاری در اختیار نداریم نیاز است که سایر کشورها ورود کرده و سرمایه گذاری کنند.

سلطانی همچنین تاکید کرد: اکنون شاهد هستیم که میادین مشترک نفتی و گازی به این دلیل که نتوانستیم سرمایه گذاری کنیم توسط شرکت های عربی به غارت می‌رود در حالی که ما توان و سرمایه کافی برای بهره برداری از این میادین مشترک را در اختیار نداریم.

وی افزود: بنابراین نیاز است که سرمایه گذاری‌ها و همکاری با سایر کشورها در زمینه صنعت نفت و گاز انجام شود تا به اهداف مورد نظرمان برسیم؛ در غیر این صورت با این حجم سرمایه گذاری توسعه مطلوب انجام نخواهد شد.

۱۳ مرداد ۱۳۹۴ ۱۱:۴۵
تعداد بازدید : ۵۲۹