فرصت جذب فاینانس 20میلیارد یورویی در پتروشیمی کشور

فرصت جذب فاینانس 20میلیارد یورویی در پتروشیمی کشور
مدیرعامل شرکت پتروشیمی بین‌الملل با اشاره به فرصت های جذب فاینانس خارجی در دوران پساتحریم، گفت: صنعت پتروشیمی کشور زمینه جذب سرمایه گذاری 20 میلیارد یورویی را در واحدهای در دست توسعه و واحدهایی که در دست مهندسی هستند دارد و اکنون شرکت‌های بزرگ پتروشیمی دنیا می توانند در صف نخست ورود به ایران بایستند.

عیسی مشایخی در گفتو گو با خبرنگار ایسنا، درباره فرصت های جذب سرمایه صنعت پتروشیمی در دوران پساتحریم گفت: یکی از مهم‌ترین مسایلی که می تواند به عنوان انگیزه برای بازگشت سرمایه گذاران خارجی به ایران محسوب شده و ریسک سرمایه گذاری آن ها را کاهش دهد، علاقه مردم و سرمایه گذاران داخلی برای یافتن فرصت های سرمایه گذاری بهتر است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی بین الملل با بیان اینکه پتروشیمی خلیج فارس بزرگترین هلدینگ در ایران و دومین هلدینگ در خاورمیانه محسوب می شود، افزود: این شرکت حدود 10 درصد از سهم بازار سرمایه ایران را تشکیل داده و ارزش سهام آن در این بازار 9.7 میلیارد دلار برآورد می شود. همچنین 42 درصد از صادرات کل محصولات پتروشیمی کشور متعلق به هلدینگ خلیج فارس است.

وی به واحدهای مختلف در دست توسعه همچون پروژه متانول ونیران- آپادانا، واحد اولفین و ان‌جی‌ال های 3200 و 3300 و پالایشگاه بید بلند اشاره و خاطرنشان کرد: در حال حاضر صنعت پتروشیمی ایران به 16 میلیارد یورو سرمایه گذاری برای تکمیل پروژه های در حال توسعه و چهار میلیارد یورو برای پروژه هایی در مرحله مهندسی، نیاز دارد. پالایشگاه بید بلند نیز به 3 میلیارد دلار فاینانس نیاز دارد.

مشایخی در پایان خاطرنشان کرد: همه زمینه ها برای آغاز دوباره سرمایه گذاری شرکت های خارجی در صنعت پتروشیمی فراهم است و شرکت های بزرگ بین المللی می توانند در صف نخست برای ورود به ایران باشند. ما در زمان تحریم ها هم به خوبی توانستیم از سهام سرمایه گذاران خارجی در صنعت پتروشیمی محافظت کنیم و با رفع تحریم ها بیش از پیش آمادگی انجام این کار را داریم.

۱۳ مرداد ۱۳۹۴ ۱۳:۲۲
تعداد بازدید : ۵۸۴