اندونزی در حال نهایی کردن همکاری با ایران در بخش انرژی/ سفر هیات ایرانی به جاکارتا

اندونزی در حال نهایی کردن همکاری با ایران در بخش انرژی/ سفر هیات ایرانی به جاکارتا
دولت اندونزی در حال نهایی کردن همکاری با جمهوری اسلامی ایران در بخش انرژی به ویژه نفت خام، گاز و قیر است.
به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از ایرنا، 'سودیرمان سعید' وزیر انرژی و منابع معدنی اندونزی روز چهارشنبه، گفت که برای توسعه همکاری با ایران در بخش انرژی چند نوبت با مقام های ایرانی در نشست اوپک دیدار و مذاکره کرده است.
وی در مجتمع کاخ ریاست جمهوری اندونزی، اعلام کرد یک هیات از بخش انرژی ایران در آینده نزدیک و بدنبال توافق جامع هسته ای ایران با گروه 1+5 و تایید برجام در شورای امنیت برای تعمیق همکاری های دو جانبه وارد جاکارتا می شود.
وزیر انرژی اندونزی توضیح داد که این هیات ایرانی و بخش انرژی اندونزی همکاری در عرصه نفت خام، گاز طبیعی و گاز مایع و قیر را بررسی می کنند.
به نوشته تارنمای 'تجارت و صنعت' اندونزی، وی گفت که جاکارتا با لغو تحریم های ایران بدنبال همکاری با این کشور بزرگ تولیدکننده نفت است.
'سودیرمان سعید' چندی پیش نیز اعلام کرد این کشور پس از لغو تحریم ایران، قراردادهای بلندمدت با کشورمان را دنبال می کند و ایران مقادیر زیادی میعانات و 'ال.پی.جی' (گاز مایع) به اندونزی صادر می کند.
وی گفته بود ایران فرصتی برای سرمایه گذاری اندونزی در زمینه کودهای شیمیایی با توجه به قیمت ارزان گاز در ایران است. محل ارائه شده برای این سرمایه گذاری در جنوب ایران و در نزدیکی پاکستان است.
ایران براساس موافقتنامه هایی که خرداد ماه سالجاری در تهران با اندونزی امضا شد پالایشگاه های نفت مقیاس کوچک با ظرفیت های 20 تا سقف 300 هزار بشکه نفت و میعانات گازی در اندونزی احداث می کند. ارزش مالی این سرمایه گذاری مشترک حدود سه میلیارد دلار با سهم 30 درصدی ایران برآورد می شود.
وزیر انرژی اندونزی خرداد ماه امسال برای مذاکره با مقام های کشورمان در بخش انرژی به همراه 'صوفیان جلیل'، وزیر ارشد هماهنگ کننده امور اقتصادی این کشور به تهران سفر کرد.
۱۴ مرداد ۱۳۹۴ ۰۹:۲۹
تعداد بازدید : ۸۰۳