بزرگان صنعت پتروشیمی به ایران بر می گردند

بزرگان صنعت پتروشیمی به ایران بر می گردند
شرکت های صاحب نام بین المللی در پی حضور دوباره در طرح های توسعه ای صنعت پتروشیمی ایران هستند.

معاون مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در گفتگو با خبرنگار نیپنا اظهار کرد: فضا برای بازگشت شرکتهای بزرگ و قدرتهای پتروشیمی جهان مهیا شده است و می توان گفت که بزودی بزرگان این صنعت دوباره به ایران بر خواهند گشت.

محمدحسن پیوندی افزود: درماه های اخیر مدیران شرکتهای معتبر اروپائی و آسیائی بارها اعلام آمادگی خود را بطور رسمی به شرکت ملی صنایع پتروشیمی برای حضور دوباره در کشورمان اعلام کرده اند و در دیدارهای مختلف بر قابلیتهای موجود ایران در این صنعت ارزشمند تاکید داشتند.

وی ادامه داد: شرکتهای باسف، لینده، اکسنس، هیوندای، شل و چندین شرکت صاحب نام دیگر آماده مشارکت برای تحقق جهش دوم در صنعت پتروشیمی ایران هستند و ما نیز از سرمایه گذاری های جدید استقبال می کنیم تا پتروشیمی بتواند به جایگاه واقعی خود با اقتدار برگردد و بتواند در مسیر توسعه اقتصادی کشورمان نقش آفرین باشد.

پیوندی با بیان این که امید است تا افق 1404 بتوانیم بیشترطرح های توسعه ای را به مرحله تولید برسانیم گفت: تلفیق سرمایه گذاری خارجی با طرح های نیمه تمام از اهمیت ویژه ای برخوردار است و ما نیز باید از تمام ابعاد آمادگی های لازم را داشته باشیم.

وی با اشاره به ذخایر عظیم گاز طبیعی در ایران، گفت: نزدیکی و در دسترس بودن خوراک واحدهای پتروشیمی یکی از مزیتهای این صنعت در ایران به شمار می آید.

پیوندی با اشاره به آثار تحریم ها بر صنعت پتروشیمی در سال های گذشته گفت: با وجود تحریم ها فعالیت در این صنعت متوقف نشده و ما توانسته ایم با استفاده از توان متخصصان داخلی در این صنعت پیشرفت کنیم.

 وی افزود:فرصت های سرمایه گذاری زیادی در صنعت پتروشیمی ایران وجود دارد اما باید در نظر داشت که  سرمایه گذاران خارجی ضمانت شرکت ملی صنایع پتروشیمی را می خواهند و حمایت دولت را ضامن حضور خود می دانند و در این مسیر باید  ان. پی . سی  دارای اختیارهای لازم باشد.

۱۴ مرداد ۱۳۹۴ ۰۹:۳۵
تعداد بازدید : ۸۴۹