توسعه و گسترش همکاریهای ایران و صربستان در حوزه انرژی، نفت و گاز

توسعه و گسترش همکاریهای ایران و صربستان در حوزه انرژی، نفت و گاز
معاون نخست وزیر و وزیر امورخارجه صربستان در دیدار با رئیس جمهوری کشورمان تصریح کرد: صربستان در حوزه انرژی و منابع نفت و گاز خواهان همکاری با ایران است.

به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از شانا، دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری، روز گذشته (سه‌شنبه ١٣ مردادماه) در دیدار با ایویتستا داچیچ، معاون نخست وزیر و وزیر امورخارجه صربستان با اشاره به مذاکرات ایران با ٦ کشور و دستیابی به توافق در موضوع هسته‌ای گفت: این مذاکرات نشان داد که دیگر مشکلات منطقه‌ای و بین‌المللی را نیز می‌توان در چارچوب منطق و از طریق میز مذاکره حل و فصل کرد.

وی آمادگی کشورمان را برای توسعه روابط بویژه در عرصه اقتصادی با صربستان اعلام کرد و ضمن تاکید بر فعالیت کمیسیون مشترک همکاریهای دو کشور افزود: مناسبات تهران، بلگراد باید در عرصه های علمی، فرهنگی و گردشگری بویژه با توجه به جاذبه های تاریخی و طبیعی دو کشور گسترش پیدا کند.

ایویتستا داچیچ، معاون نخست وزیر و وزیر امورخارجه صربستان نیز در این دیدار علاقه  کشورش را برای توسعه مناسبات با جمهوری اسلامی ایران در همه زمینه ها بویژه در عرصه اقتصادی یادآور شد و خواستار یافتن راههای جدید همکاری در زمینه فرهنگ، علوم، آموزش و گردشگری شد.

وی با اشاره به احترام ملت و دولت کشورش به ملت و فرهنگ ایران، بر به فعال کردن همه ظرفیتهای بالقوه و ایجاد روابط سالم و دوستانه تاکید کرد و گفت: صربستان در حوزه انرژی و منابع نفت و گاز نیز خواهان همکاری با ایران است.

۱۴ مرداد ۱۳۹۴ ۱۱:۰۰
تعداد بازدید : ۵۷۵