قرارداد توسعه سه میدان‌ نفتی امروز امضا می‌شود

قرارداد توسعه سه میدان‌ نفتی امروز امضا می‌شود
قرارداد توسعه سه میدان نفتی بوشگان، کوه موند و کوه‌کاکی واقع در استان بوشهر تا ساعتی دیگر با حضور وزیر نفت امضا می‌شود.
به گزارش شانا، طبق برنامه‌‌ریزی‌ها، قرار است این سه میدان در فاز نخست تولید 9 هزار بشکه و فاز دوم 20 هزار بشکه نفت تولید کنند، ضمن این که تولید زودهنگام از آنها حدود 5 هزار بشکه در فاز نخست پیش‌بینی شده است.

میدان‌های کوه کاکی، بوشگان و کوه موند از چندی پیش در یک پکیج برای توسعه تعریف شده‌اند.

تولیدات این میدان‌ها به یک واحد بهره‌برداری انتقال خواهد یافت و پس از انجام مراحل فرآورشی با یک خط لوله 14 اینچ به طول تقریبی 140 کیلومتر برای صادرات به پایانه گناوه منتقل می‌شود.

بهمن صمیمی سده، مجری توسعه میدان‌های نفت سنگین شرکت متن چندی پیش درباره جزئیات میدان‌های کوه کاکی، بوشگان و کوه موند به شانا اعلام کرده بود که میدان‌های کوه کاکی و بوشگان دارای نفت سبک هستند و خبرهای منتشر شده مبنی بر این که این دو میدان دارای ذخایر نفت سنگین هستند، نادرست است.

به گفته او نفت میدان بوشگان API بالای 30 و نفت کوه کاکی API 25 دارد.

به گزارش شانا، شرکت ملی نفت ایران به منظور توسعه هر چه بیشتر میدان های نفت و گاز کشور به ویژه در حوزه‌های مشترک سیاست، امضای قراردادها و تفاهمنامه‌های همکاری با شرکت‌ها و پیمانکاران داخلی را در پیش گرفته است.

به گفته احمد قلعه‌بانی، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، از ابتدای سال تاکنون تعدادی از این قراردادها به سرانجام رسیده است و انتظار می‌رود تا پایان امسال، به توسعه 18 میدان نفت و گاز دیگر با بهره‌گیری از توان داخلی در قالب قرارداد یا تفاهمنامه‌ عمل شود.
۱ اسفند ۱۳۹۰ ۱۳:۲۸
تعداد بازدید : ۱,۰۴۳