سود دومین شرکت بزرگ نفتی آمریکا ٩٠ درصد کاهش یافت

سود دومین شرکت بزرگ نفتی آمریکا ٩٠ درصد کاهش یافت
سود فعالیتهای نفتی شرکت شورون آمریکا در سه ماه دوم امسال ٩٠ درصد کاهش یافت و این رقم بسیار پایین از پیش بینی تحلیلگران بود.
به گزارش خبرگزاری رویترز از کالیفرنیا، جان واتسون، مدیرعامل شورون، گفت: نتایج فعالیتهای مالی این شرکت در سه ماه دوم امسال ضعیف بوده است و ما در پی کاهش شدید هزینه های سرمایه گذاری خود هستیم.
 
وی با بیان این که شورون مذاکراتی را برای امضای قراردادهای جدید تولید امضا می کند، گفت: تلاشهای زیادی برای بهبود درآمدهای شرکت در حال انجام است.
 
درآمد خالص شورون در این دوره مورد بررسی ٥٧١ میلیون دلار بود که در مقایسه با مدت مشابه پارسال که پنج میلیارد و ٦٧٠ میلیون دلار بود، افت خیره کننده ای را نشان می دهد.

هر سهم شورون در این دوره زمانی حدود ٣٠ سنت معامله شد، این در حالی است که در نیمه دوم سال ٢٠١٤ هر سهم شرکت به طور میانگین ٢ دلار و ٩٨ سنت بود.

در یک نظر سنجی که خبرگزاری رویترز از تحلیلگران مطرح بازار نفت و انرژی انجام داد، پیش بینی می شد که در این مدت سهام شورون یک دلار و ١٦ سنت معامله شود.

اگر فعالیتهای پایین دستی شورون نبود این شرکت به طور حتم گزارشی از ضرر و زیان خود در این مدت منتشر می کرد، زیرا این شرکت افزون بر تولید نفت، ید طولایی در تولید بنزین، انواع روغن، و دیگر فرآورده های نفتی دارد که از محل آنها توانست سود خود را چهار برابر کند و به ٢ میلیارد و ٩٦٠ میلیون دلار برساند. 

در واحد بالادستی، یعنی تولید نفت و گاز، شورون ٢ میلیارد و ٢٢٠ میلیون دلار ضرر کرد. 

به طور کلی تولید شرکت در این دوره ٢ درصد افزایش داشت و به ٢ میلیون و ٦٠٠ هزار معادل بشکه نفت در روز رسید.
۱۴ مرداد ۱۳۹۴ ۱۶:۳۲
تعداد بازدید : ۴۵۶