کاهش 6.9 درصدی قیمت های نفت در هفته جاری میلادی

کاهش 6.9 درصدی قیمت های نفت در هفته جاری میلادی
پایگاه خبری مارکت واچ آمریکا اعلام کرد: قیمت های آتی نفت بعد از ظهر دیروز (جمعه)در بازارهای جهانی باز هم کاهش پیدا و یک کاهش 6.9درصدی را در طول هفته جاری میلادی تجربه کردند.
به گزارش گروه اقتصادی ایرنا از پایگاه خبری یادشده، پس از آنکه آمار اشتغال آمریکا موجب تقویت گمانه زنی ها در مورد آغاز افزایش نرخ های بهره از اوایل سپتامبر توسط بانک مرکزی آمریکا شد و شمار دکل های فعال حفاری در آمریکا برای دومین هفته متوالی افزایش یافت، قیمت نفت خام آمریکا در پایان معاملات بازار نایمکس نیویورک به کمترین سطح خود در بیش از 4 ماه گذشته رسید.
قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا برای تحویل در ماه سپتامبر (شهریور)روز گذشته در پایان معاملات بازار نایمکس نیویورک با 1.8 درصد کاهش به 43.87 دلار در هر بشکه رسید که کمترین قیمت از 17 مارس (اواخر اسفند 93) است. 
قیمت نفت برنت دریای شمال برای تحویل در ماه سپتامبر نیز در پایان معاملات روز گذشته بازار لندن با 1.8 درصد کاهش به 48.61 دلار در هر بشکه رسید که کمترین قیمت پایان روزی از ژانویه (دی) گذشته است.
قیمت هفتگی نفت برنت دریای شمال و نفت وست تگزاس اینترمدئیت این هفته، به ترتیب در بازارهای نیویورک و لندن 6.9 درصد کاهش پیدا کرد که بیشترین کاهش هفتگی از مارس (اسفند) گذشته تا کنون است.
شرکت نفتی بین المللی بیکر هیوز آمریکا اعلام کرد، تعداد دکل های نفتی آمریکا این هفته به 670 دکل افزایش یافت.
وزارت کار آمریکا اوایل وقت دیروز اعلام کرد، اقتصاد آمریکا در ماه ژوییه (10 تیر تا 9 مرداد)، 215 هزار شغل جدید ایجاد کرده است. اقتصاددانان می گویند، اشتغال ایجاد شده در ماه ژوییه، برای گمانه زنی در مورد اقدام آتی بانک مرکزی آمریکا کافی است. 
پیش بینی افزایش نرخ های بهره در آمریکا موجب افزایش نرخ برابری دلار و کاهش قیمت نفت و دیگر کالاهایی می شود که قیمت آنها به دلار تعیین می شود. 
۱۷ مرداد ۱۳۹۴ ۱۳:۱۴
تعداد بازدید : ۵۵۱