خبر خوش رئیس اتاق ایران برای فعالان اقتصادی

خبر خوش رئیس اتاق ایران برای فعالان اقتصادی
رئیس اتاق ایران با اعلام یک خبر خوش به فعالان اقتصادی، گفت: از ابتدای سال ۱۳۹۵ یک در هزار فروش بنگاه‌های اقتصادی تبدیل به چهار در هزار سود می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از خبرگزاری مهر، محسن جلال پور گفت: سعی ما ارتباط با رسانه‌های جهانی است تا به این طریق، جهانیان از اقداماتی که در اتاق صورت می گیرد اطلاع داشته باشند و وظیفه اصلی تمام کشور در شرایط کنونی ایجاد ارتباط با جامعه جهانی است تا بتوانیم از این موقعیت برای بهبود اقتصاد کشور استفاده کنیم. این در حالی است که در شرایط امروز باید آنقدر به جامعه جهانی متصل شویم تا اطلاعات نادرستی که از کشور ما در جهان وجود دارد، اصلاح و واقعی شود و باید متوجه بود که این فرصت دیگر تکرار نخواهد شد و باید از آن به خوبی استفاده کرد.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران افزود: ما اتاق بازرگانی هستیم که عظمت چندانی ندارد، اما نهاد مدنی قانونمندی است که اگر بتوانیم ظرفیت خود را به جامعه جهانی نشان دهیم، موفق خواهیم شد.

وی تصریح کرد: در بحث هیات‌های اقتصادی رویه ما این است که براساس دستورالعمل ایجاد شده هیچ هیاتی نادیده گرفته نشده و انفعالی عمل نخواهیم کرد و به تشکل ها ماموریت داده ایم که ظرفیت بخش‌های مختلف را رصد کنند تا براساس آن ها از هیات کشورهای مختلف دعوت کنیم و همچنین ۱۰ تا ۱۲ هیأت تخصصی را نیز برای اعزام آماده خواهیم کرد.

به گفته جلال‌پور، آمد و شد هیات‌ها باید مفید فایده بوده و کارساز باشد. نباید درگیر تعارفات شویم و باید این دقت را داشته باشیم که ما در درون خود نیز به بازسازی بخش خصوصی نیاز داریم. بر این اساس ما به دنبال شناسایی هیأت‌های تخصصی هستیم و مثلثی برای شناسایی ظرفیت‌ها با حضور استان‌ها، تشکل‌ها و امور بین‌الملل ایجاد کرده ایم تا در فرصت اعزام و پذیرش هیأت های اقتصادی، بتوانیم دستاوردهای خوبی داشته باشیم.

رئیس اتاق ایران افزود: در موضوع اتاق نیز ساختاری از گذشته وجود داشته که البته در زمان خود کارآمد بوده، اما اکنون نیازمند تغییر و تحول است، اگرچه تغییر روند جا افتاده در این سال ها، کمی زمان بر است و نیاز به درایت، صبر، حوصله و تحمل از سوی هیأت رئیسه دارد.

وی تصریح کرد: لازم است اتاق امروز به سمت و سوی جدیدی سوق داده شود و احداث ساختمان جدید اتاق کمک خوبی برای این امر خواهد بود. اکنون مشغول کار بر روی ساختارهای اتاق هستیم و برنامه داریم به گونه ای عمل شود که در حدود سه دوره دیگر، تشکل ها اعضای اتاق را تشکیل دهند.

جلال پور توضیح داد: همچنین لازم است توازن خوب جغرافیایی و موضوعی در میان اعضا اتاق در تمام جلسات و برنامه ها ایجاد شود. اوافزود: اتاق آینده، اتاقی شیشه ای شامل اعضایی از تشکل ها خواهد بود و هر اتاق نیز یک تشکل محسوب می شود، اما ما باید ابتدا بتوانیم خود را ثابت کنیم.

رئیس اتاق ایران گفت: باید تراز حضور اتاق در جلسات مختلف اصلاح شود و از پیش حرف و برنامه منسجم برای ارائه داشته باشیم و برهمین اساس و با این رویکرد، این دوره را دوره اعتلای تشکل ها و اتاق های مشترک می دانیم. امیدوار هستیم هر ماه یک جلسه با یکی از تشکل ها داشته باشیم تا با فرصت کافی مشکلات و ضرورت های آن ها را شناسایی کرده و بتوانیم به آنها رسیدگی کنیم.

جلال پور گفت: تمام مسائل تشکلی در جلسه اخیر شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی مطرح شد و جمع بندی و نتیجه گیری بسیار خوبی در زمینه تولید و صنعت به دست آمد. او ادامه داد: ما مشکلات تولید و صنعت را به خوبی درک کرده ایم و دغدغه جدی داریم تا از فرصت پیش آمده امروز بتوانیم به خوبی استفاده کنیم.

رئیس اتاق ایران در مورد یک در هزار فروش نیز بیان کرد: از ابتدای سال ۱۳۹۵ یک در هزار فروش تبدیل به چهار در هزار سود خواهد شد که به طور تقریبی ۲۵ درصد مبلغ یک در هزار می شود، ضمن اینکه وقتی توانستیم عضویت فراگیر را ایجاد کنیم این موضوع را حذف خواهیم کرد اما اکنون دریافت این مبلغ تنها منبع درآمدی اتاق است.

وی یادآور شد: پیشنهاد ما این بود که تمام تشکل‌ها و هیأت نمایندگان اتاق ها در دیدارها و جلسات با مقامات دولتی حضور داشته باشند.

جلال پور افزود: در صورت اجرای ماده ۲۹ قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار، موضوع هیأت منصفه اقتصادی رفع خواهد شد و همه باید کمک کنیم تا این اتفاقات بیفتد و باید در هر دو هفته یک بار ۵ تشکل همگن در اتاق جمع شوند و جلسات مشترک برگزار کنیم.

همچنین احمد فیاض بخش، دبیرکل اتاق ایران گفت: در شرایط جدید باید فکر کنیم در کشوری ۳۰۰ میلیون نفری زندگی می کنیم و با این دید به نیازهای کشور و امکان تعامل با همسایگان و جامعه جهانی فکر کنیم.

وی افزود: به این وسیله می توان قدرت سیاسی کشور افزایش داد و این کار باید دوراندیشی و برنامه ریزی صورت گیرد و باید متوجه بود که این توقع را نمی توان از شرکت های دولتی داشت.

فیاض بخش گفت: این اقدامات در بخش خصوصی امکان پذیر است و از میان صنایع، گروه صنایع غذایی اصلی ترین گروهی است که می تواند در این مسیر گام بردارد و نگاه صادرات گرا و تولید منطقه ای داشته باشد.

۱۷ مرداد ۱۳۹۴ ۱۳:۲۹
تعداد بازدید : ۵۳۸