کاهش غیر منتظره سطح ذخیره سازیهای نفت خام آمریکا

کاهش غیر منتظره سطح ذخیره سازیهای نفت خام آمریکا
ذخیره سازیهای تجاری و راهبردی نفت خام آمریکا هفته گذشته در پی کاهش تولید و واردات نفت خام آمریکا به طور غیر منتظره ای کاهش یافت.
به گزارش خبرگزاری رویترز از نیویورک، داده های اداره اطلاعات انرژی آمریکا که روز چهارشنبه ( ١٤ مردادماه) منتشر شد، نشان می دهد که سطح ذخیره سازیهای تجاری و راهبردی نفت خام با کاهش روبرو بوده است، در حالی که ذخیره سازیهای بنزین و فرآورده های تقطیری آمریکا، در هفته منتهی به ٣١ ژوییه (جمعه، نهم مردادماه) با رشد همراه بوده است.

بر اساس گزارش هفتگی اداره اطلاعات انرژی آمریکا درباره سطح ذخیره سازیهای تجاری و راهبردی نفت و فرآورده های نفتی ایالات متحده که به طور منظم چهارشنبه هر هفته منتشر می شود، ذخیره سازیهای تجاری نفت خام آمریکا (Crude Inventories) چهار میلیون و ٤١٠ هزار بشکه کاهش یافت، در حالی که این مقدار نسبت به رقم یک میلیون و ٥٠٠ هزار بشکه پیش بینی شده از سوی تحلیلگران بسیار بیشتر بود.

بر اساس این گزارش، مجموع ذخیره سازیهای تجاری نفت خام آمریکا به ٤٥٥ میلیون و ٢٨٠ هزار بشکه رسید.

واردات نفت خام آمریکا هفته گذشته با افزایش روزانه ٣٧٠ هزار بشکه به ٦ میلیون و ٦٠٠ هزار بشکه در روز یا ٢ میلیون و ٥٠٠ هزار بشکه ظرف یک هفته رسید.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد: سطح ذخیره سازیهای راهبردی نفت خام آمریکا (Crude Stocks) در پایانه کوشینگ اکلاهاما ٥٤٢ هزار بشکه کاهش یافت.

مت اسمیت، مدیر بخش تحقیقات کالا در موسسه کلیپر دیتا مستقر در نیویورک در این باره گفت: این گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا عاملی تاثیرگذار در افزایش قیمتهای جهانی نفت خام بود، در حالی که پالایش با افزایش و واردات با کاهش روبرو شد.

براساس این گزارش، تولید فرآورده های نفتی در پالایشگاههای نفت آمریکا هفته گذشته روزانه ٣١٣ هزار بشکه افزایش یافت، نرخ بهره گیری از ظرفیت پالایشی پالایشگاههای نفت خام آمریکا، یک درصد افزایش داشت و به ٩٦,١ درصد رسید.

بر اساس گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا این بالاترین نرخ بهره گیری از ظرفیت پالایشی آمریکا از سال ٢٠٠٥ میلادی بوده است.

ذخیره سازیهای راهبردی بنزین (Gasoline Stocks) آمریکا ٨١١ هزار بشکه کاهش یافت، در حالی که نظرسنجی رویترز افت ٥٠٠ هزار بشکه ای را پیش بینی کرده بود.

آمارهای اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان می دهد که ذخیره سازیهای راهبردی فرآورده های تقطیری آمریکا که شامل گازوییل و نفت حرارتی می شود، ٧٠٩ هزار بشکه افزایش یافت، در حالی که تحلیلگران افزایش یک میلیون و ٥٠٠ هزار بشکه ای را پیش بینی کرده بودند.

جان کیلداف، یک تحلیلگر در موسسه اگین کپیتال مستقر در نیویورک در این باره گفت: ذخیره سازیهای فرآورده های نفتی افزایش یافت، اما رشد آن اندک بود.

۱۸ مرداد ۱۳۹۴ ۰۹:۰۸
تعداد بازدید : ۵۵۳