روسنفت برنامه های سرمایه گذاری خود را بافرض نفت ٥٠ دلاری تنظیم کرد

روسنفت برنامه های سرمایه گذاری خود را بافرض نفت ٥٠ دلاری تنظیم کرد
شرکت روسنفت روسیه برنامه های سرمایه گذاری خود را امسال برمبنای پیش بینی نفت ٥٠ دلاری تنظیم کرده است.

به گزارش شبکه خبری ریگ زون، شرکت روسیه ای روسنفت که یکی از بزرگترین صادر کنندگان نفت در جهان است، برنامه کسب و کار  و سرمایه گذاری خود را با پیش بینی قیمت نفت ٥٠ دلار برای هر بشکه تنظیم کرده است.

قیمت نفت از اواسط سال ٢٠١٤ با افت حدود ٥٠ درصدی مواجه شده است و به حدود ٥٠ دلار برای هر بشکه نفت خام رسیده است.

روسنفت بر این باور است که با افزایش صادرات بتواند هزینه های خود را پوشش دهد، این شرکت به دنبال برنامه ای است که در صورت سقوط بیشتر قیمت نفت، بتواند از ضرر و زیان جلوگیری کند.

قوانین تازه مالیاتی روسیه ماه ژانویه وضع شد و به وخامت اوضاع مالی در روسیه کمک کرد، این قوانین با هدف کاهش قیمت صادرات نفت صورت گرفت، اما مالیات را برای صادرکنندگان فرآورده های نفتی افزایش داد.

این اقدام برای ایجاد توازن در تحمل بار مالیات بر دوش بخش انرژی و معدن در روسیه انجام شد، همچنین سبب شد صادر کنندگان نفت خام قدرت بیشتری پیدا کنند، اما سرانجام این تغییر ساختار مالیات سبب شد نفت خام به قیمت بیشتری در اختیار پالایشگاههای داخلی قرار گیرد و سود آنها را کاهش دهد.

کاهش قیمت نفت و ارزش روبل روسیه به آن معناست که تأثیر این سیاست مالیاتی می تواند از هدف تعیین شده فاصله بسیاری بگیرد.

قیمت نفت خام در بازارهای جهانی از حدود ١٠٧ دلار برای هر بشکه در سال ٢٠١٤ هم اکنون به زیر ٥٠ دلار برای هر بشکه کاهش یافته است، که این اقتصاد وابسته به نفت مسکو را تحت فشار قرار می دهد.

۱۸ مرداد ۱۳۹۴ ۱۰:۰۲
تعداد بازدید : ۸۶۶