راه‌اندازی سیستم نظارت تصویری سکوی گازی سلمان

راه‌اندازی سیستم نظارت تصویری سکوی گازی سلمان
سیستم نظارت تصویری سکوی گازی سلمان در منطقه عملیاتی لاوان راه‌اندازی شد.

به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از شانا، سامانه اینترکام و نظارت تصویری تحت شبکه سکوی گازی سلمان، با نصب ٧٤ دستگاه دوربین به صورت ثابت و چرخشی و قابل استفاده در شرائط عملیاتی سکوی گازی سلمان در سکوهای  KPP، ٢SKB ،٢SKL  و همچنین سکوی LQ٣ نصب و راه‌اندازی شد.

این سامانه طی یک پروژه اجرایی یک ساله به صورت EPC توسط پیمانکار مربوطه به منظور افزایش سطح ایمنی، امنیتی و تسهیل عملیات بهره‌برداری - تعمیراتی به‌ویژه سکوهای فرعی و قابل کنترل در سکوی اصلی ایجاد شده است.

با بهره‌برداری از این سامانه، امکان ارتباط صوتی و تصویری عملیاتی با سکوهای فرعی از اتاق کنترل سکوی LQ٣ فراهم شده و علاوه بر افزایش سطح امنیتی این سکوها، بهبود عملیات و تسریع در بررسی اوضاع و عملکرد شرائط عملیاتی و دستگاهها و تجهیزات سرچاهی را در پی خواهد داشت.

به گزارش روابط عمومی شرکت نفت فلات قاره ایران، همچنین با افزایش کیفیت نظارت اتاق کنترل در فضای عمومی، عملیاتی سکوهای اصلی و فرعی، دقت و کیفیت عملیات اتاق کنترل مرکزی افزایش می‌یابد. همچنین با فراهم شدن بستر انتقالی این سامانه در زیر‌ساخت ارتباطی سکو با جزیره لاوان، انتقال اطلاعات تصویری دوربینها‌ی نصب شده در منطقه و  ستاد تهران مقدور خواهد شد.

۱۸ مرداد ۱۳۹۴ ۱۰:۰۴
تعداد بازدید : ۹۳۵