پیشرفت فیزیکی پتروشیمی گچساران از ٣٤ درصد گذشت

پیشرفت فیزیکی پتروشیمی گچساران از ٣٤ درصد گذشت
مدیرعامل پتروشیمی گچساران با بیان این که هم اکنون این پتروشیمی حدود ٣٤ درصد پیشرفت فیریکی دارد، گفت: ساخت اسکلت و احداث ساختمان اداری این مجتمع از بخشهای انجام شده آن است.

قاسم محمودی در گفتگو با خبرنگار شانا از نهایی شدن فاینانس پتروشیمی گچساران تا یک ماه آینده خبر داد و گفت: تکمیل این طرح اشتغالزا و تولیدی به ٢٠٠ میلیون یورو تسهیلات ارزی نیاز دارد.

مدیرعامل پتروشیمی گچساران ادامه داد: هم اکنون برای دریافت فاینانس این پروژه در حال دادن مدارک و ضمانتنامه های لازم به بانک عامل هستیم.

به گزارش شانا، سالانه ١٢ میلیون مترمکعب آب برای مصرف این طرح ملی مورد نیاز است که این میزان آب از سد کوثر تامین خواهد شد؛ پتروشیمی گچساران پس از راه اندازی ظرفیت تولید سالانه یک میلیون تن اتیلن را دارد.

هم اکنون ١٧٠ نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم در این طرح مشغول به کار هستند که با بهره برداری از آن یکهزار شغل پایدار ایجاد خواهد شد.

عملیات اجرایی این پروژه در سال ٨٣ در زمینی به مساحت ١٥٧ هکتار آغازشد که به دلیل برخی مشکلات چندین بار غیرفعال شد اما از سال ٩٠ تاکنون فعالیت خود را به طور جدی آغاز کرده است. خوراک این مجتمع قرار است از طریق پالایشگاه بید بلند دو تامین شود.

۱۸ مرداد ۱۳۹۴ ۱۶:۰۰
تعداد بازدید : ۸۱۴