مدیریت بهینه طرح‌های سرمایه‌ای شرکت ملی نفت ایران بررسی شد

مدیریت بهینه طرح‌های سرمایه‌ای شرکت ملی نفت ایران بررسی شد
راهکارهای پیاده‌سازی مدیریت بهینه سبد دارایی‌های طرح‌های سرمایه‌ای شرکت ملی نفت ایران با توجه به محدودیت تأمین منابع اعتباری و فرصت‌های سرمایه‌گذاری بررسی شد.
به گزارش خبرگزاری موج، معاونت بررسی، امکان‌سنجی اقتصادی و مالی طرح‌های شرکت ملی نفت ایران اعلام کرد: نظر به ضرورت اجرایی کردن ایجاد سبد دارایی‌های طرح‌های شرکت ملی نفت ایران و به کارگیری نرم‌افزارهای تخصصی به منظور مدیریت بهینه آن با توجه به محدودیت‌های تأمین منابع اعتباری، فرصت‌های سرمایه‌گذاری و شاخص‌های اولویت‌بندی طرح‌ها و پروژه‌ها، جلسه‌ای با حضور کارشناسان آن معاونت و مرکز اطلاعات مدیریت و سامانه‌ها و شرکت آموزشی و پشتیبانی بخش خصوصی برگزار شد.
در این جلسه وضع نرم‌افزار پورتفولیو موجود که نسخه سال ۲۰۰۵ بود مطرح و عنوان شد؛ در صورت روزآمد کردن این نرم‌افزار با نسخه ۲۰۱۳، امکاناتی نظیر رژیم‌های مالی مربوط به قراردادهای فاینانس و بیع متقابل به آن افزوده خواهد شد که می‌تواند کارایی بیشتری داشته باشد.
لازم به ذکر است که این نرم‌افزار شامل ماژول‌های امکان‌سنجی اقتصادی و مالی طرح‌ها، ریسک و مدیریت سبد بهینه (پورتفولیو) طرح‌هاست.
بررسی‌ها نشان می‌دهد که نرم‌افزار EPM مایکروسافت که بر پایه مدیریت پروژه‌ها توسعه داده شده نیز دارای ماژول پورتفولیوست که بررسی امکان استفاده از آن در مدیریت سبد بهینه (پورتفولیو) طرح‌ها در دست اقدام است. 
۱۹ مرداد ۱۳۹۴ ۰۹:۱۶
تعداد بازدید : ۸۷۹