رقابت ترکیه و چین برای خرید محصولات بزرگترین واحد ایرانی اتیلن در جهان

رقابت ترکیه و چین برای خرید محصولات بزرگترین واحد ایرانی اتیلن در جهان
مدیرعامل مجتمع پتروشیمی مارون با اشاره به رقابت ترکیه و چین برای خرید محصولات یکی از بزرگترین واحدهای اتیلن جهان، از احتمال آغاز صادرات محصولات پلیمری پتروشیمی مارون به پاکستان و هند خبر داد.
 

سید رحیم شریف موسوی امروز در گفتگو با مهر درباره آخرین وضعیت صادرات محصولات مجتمع پتروشیمی مارون، گفت:  در حال حاضر به طور متوسط سالانه حدود یک میلیون و 600 هزار تن انواع محصولات پتروشیمی همچون اتیلن، اتیلن گلایکول، پلی پروپیلن و پلی اتیلن سنگین تولید و بخش عمده ای از آن به بازارهای آسیایی و اروپایی صادر می شود.

مدیر عامل مجتمع پتروشیمی مارون با اعلام اینکه در شرایط فعلی به طور متوسط 50 درصد محصولات تولیدی این مجتمع پتروشیمیایی به بازارهای جهانی صادر می شود، تصریح کرد: هم اکنون چین بزرگترین واردکننده محصولات پتروشیمی مارون است.
 
این مقام مسئول با بیان اینکه در حال حاضر چین بزرگترین مشتری پلیمرها و ام.ای.جی پتروشیمی مارون است، اظهار داشت: اما اخیرا بازاریابی‌های گسترده ای برای متنوع سازی بازارهای هدف محصولات پتروشیمی در دستور کار قرار گرفته است.
 
وی در پاسخ به این سئوال مهر که با توجه به سیاست چین برای کاهش صادرات نفت از ایران قصد متنوع سازی بازار و کاهش صادرات پتروشیمی در دستور کار قرار دارد؟ توضیح داد: از یکسال گذشته تاکنون بازاریابی صادرات تمامی محصولات پتروشیمی توسط مجموعه به طور مستقل انجام شده است.
 
شریف موسوی با اشاره به افزایش صادرات پتروشیمی مجتمع مارون به ترکیه، تاکید کرد: اخیرا صادرات برخی از محصولات پلیمری به ترکیه و برخی از کشورهای اروپایی افزایش یافته است.
 
مدیر عامل مجتمع پتروشیمی مارون با اعلام اینکه صادرات پتروشیمی به ترکیه مشکلات حمل و نقل دریایی، هزینه حمل دریایی و تامین کشتی را به همراه ندارد، بیان کرد: بر این اساس محموله های پتروشیمی از مسیر زمینی به این کشور همسایه ارسال می شود.
 
وی همچنین از آغاز بازاریابی برای افزایش صادرات پتروشیمی مارون برای ارسال به بازارهای آسیای میانه، پاکستان و هندوستان خبر داد و افزود: این بازاریابی ها به طور منطقه ای در دستور کار قرار گرفته است.
 
این مقام مسئول با تاکید بر اینکه با افزایش قیمت جهانی نفت بهای سبد صادرات پتروشیمی کشور هم افزایش یافته است، خاطر نشان کرد:  سالانه بین 600 تا 800 هزار تن محصول از پتروشیمی مارون به بازارهای هدف ارسال می شود.
 
به گزارش مهر، در حال حاضر مجتمع پتروشیمی مارون با تولید سالانه 1.1 میلیون تن اتیلن یکی از بزرگترین تولیدکنندگان و صادرکنندگان اتیلن جهان و خاورمیانه است.
۶ اسفند ۱۳۹۰ ۱۵:۴۶
مهر |
تعداد بازدید : ۱,۱۱۸