امیدواری ایرلند به افزایش ۱۰ برابری صادرات به ایران پس از برجام

امیدواری ایرلند به افزایش ۱۰ برابری صادرات به ایران پس از برجام
رئیس سابق اتحادیه صادرکنندگان ایرلند با اشاره به صادرات ۴۶ میلیون دلاری کشورش به ایران در سال گذشته ابراز امیدواری کرد در پی توافق هسته ای و لغو تحریم ها این رقم ۱۰ برابر شود.

به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از خبرگزاری تسنیم، جان ولان رئیس سابق اتحادیه صادر کنندگان ایرلند درپایگاه خبری آیریش اگزمینر نوشت: پس از انعقاد توافق هسته ای بین تهران و قدرت های جهانی، درهای بازار ایران به زودی به روی تجار و سرمایه گذاران خارجی باز خواهد شد.

لغو تحریم های ایران، موجب ایجاد فرصت های قابل توجهی برای سرمایه گذاران و صادر کنندگان ایرلندی خواهد شد که می توانند کالاهای خود را به این کشور جوان 77 میلیون نفری صادر کنند.

صادرات ایرلند به ایران در سال گذشته به 46 میلیون یورو رسید که رقم ناچیزی بود.با توجه به رقم 761 میلیون یورویی صادرات ایرلند به عربستان در سال گذشته،  لغو تحریم ها می تواند رقم صادرات ایرلند به ایران را به ده برابر افزایش دهد.

بر اساس این گزارش شرکت های آی تی و مخابرات ایرلند از اولین منتفعان ورود به بازار ایران خواهند بود، اما رژیم مجوزهای دومنظوره که این شرکت ها را تا به امروز محدود کرده، باید به عنوان یک اقدام کلیدی برای لغو تحریم ها برداشته شود.

امروز اقتصاد ایران بسیار پایین تر از پتانسیل واقعی خود قرار دارد و با خروج از رژیم تحریم ها این کشور احتمالا به سریعترین رشد در میان اقتصادهای نوظهور خواهد رسید.

قراردادهای جدید نفتی ایران به شرکت های نفتی اجازه خواهد داد تا در فازهای مختلف توسعه میادین (اکتشاف، توسعه و تولید) مشارکت کنند و از فروش نفت این کشور سهم ببرند.

همه اینها خبرهایی خوب برای اقتصاد جهانی است، به خصوص از این جهت که با افزایش صادرات نفت ایران قیمت نفت پایین خواهد ماند و این خبری است خوب برای همه کشورهای مصرف کننده نفت از جمله ایرلند.

در حال حاضر ایران تنها اقتصاد متوسط تا بزرگ جهان است که عضو سازمان تجارت جهانی نیست.

گشایش ایجاد شده به ایران کمک خواهد کرد تا پس از چند دهه دوری، مجدد به جامعه تجاری بین المللی بپیوندد.

 

۱۹ مرداد ۱۳۹۴ ۱۴:۳۹
تعداد بازدید : ۹۹۶