کرباسیان:تولیدکنندگان نگران گمرک نباشند

کرباسیان:تولیدکنندگان نگران گمرک نباشند
سامانه جامع امور گمرکی در گمرک مشهد افتتاح شد.

 مسعود کرباسیان، رییس کل گمرک در مراسم افتتاح پروژه‌های گمرک که در مشهد برگزار شد، با بیان اینکه در حال حاضر با 70 کشور دنیا در ارتباط هستیم، اظهار کرد: سازمان حمل و نقل بین‌المللی مستقر در سوئیس، ایران را به عنوان یک قطب در نظر گرفته تا در ترانزیت بین‌المللی سامانه پروانه الکترونیکی اجرایی کند.

وی با اشاره به اینکه تولیدکنندگان کشور نباید نگران گمرک باشند، اظهار کرد: گمرک باید به وظیفه خدمت‌رسانی خود عمل کند.

کرباسیان با اشاره به اینکه گمرک نباید اجازه ورود کالاهای مشابه کالای داخلی را به کشور بدهد، ادامه داد: باید در راستای مواد اولیه، کالاهای واسطه‌ای و سرمایه‌ای همچنین برخورد با متخلفان و تخریب‌کنندگان و تهدیدکنندگان تولید کشور تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه ایران با پیروزی در مذاکرات هسته‌ای در مقابل کشورهای قدرت جهانی حقانیت خود را اثبات کرد، ‌ادامه داد: باید در زمینه اقتصادی هم به موفقیت برسیم و با توجه به اینکه حدود 95 درصد از فعالیت‌های اقتصادی در حال حاضر در اختیار بخش خصوصی است قطعا می‌توانیم به این هدف دست یابیم.

کرباسیان هماهنگی میان سازمان‌های مختلف را برای کاهش مشکلات ضروری دانست و خاطرنشان کرد: به علت بعضی از شرایط، هم‌جواری‌ها، همسایگی‌ها، رویه‌ها و مقررات موجود مشکلاتی وجود دارد اما با همکاری و هماهنگی میان سازمان‌ها می‌توان بر آن غلبه کرد.

وی با اشاره به اینکه ریاست گمرک در کشور 150 گمرک دیگر را زیر نظر دارد، اضافه کرد: نسبت به سایر استان‌ها کمترین وقت را در خراسان رضوی گذاشته‌ایم زیرا شاهد حرکت روبه جلو گمرکات در این استان بودیم.

کرباسیان در خصوص پنجره واحد تجاری، ادامه داد: امیدواریم با همین دقت و سرعتی که سامانه رو به جلو حرکت کرد پنجره واحد تجاری نیز فعالیت خود را آغاز کند.

وی با تاکید بر توانایی‌های کشور، گفت: وقتی راه را پیدا می‌کنیم نباید وقت را تلف کنیم، خوشحالیم که در کشور موفقیت‌ها به دست افراد مملکت خودمان، دانشجویان، اساتید و همکاران گمرکی انجام می‌شود؛ ما باید مشکلات پیش‌ روی مردم را در زمینه صادرات برطرف کنیم.

رییس کل گمرک کشور در خصوص موضوع صادرات سنگ‌های قیمتی، تصریح کرد: 20 کارشناس سنگ قیمتی در گمرک فعالیت می‌کنند بنابراین لزومی ندارد صادرکننده برای صادرات به بانک مراجعه کند. همچنین آزمایشگاه‌هایی را به همکاری بپذیریم یا استخدام کنیم.

علیرضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی نیز در این مراسم، خاطرنشان کرد: این استان با توجه به موقعیت و ظرفیت‌هایی مانند وجود حرم مطهر رضوی تبدیل به استانی شده است که تردد زائران مخصوصا زائران خارجی در آن زیاد است.

وی با اشاره به وجود راه‌حل‌هایی برای تسهیل در کارها، ادامه داد: از زمان دولت یازدهم شاهد رشد خدمات در حوزه گمرک هستیم.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به قرار گرفتن محور ترانزیت شمال، جنوب، شرق و غرب کشور در این استان، اظهار کرد: کشور دارای موقعیت راهبردی در بخش صادرات است.

رشیدیان با تاکید بر اینکه حدود 95 درصد از فعالیت‌های اقتصادی در حال حاضر در اختیار بخش خصوصی است، تصریح کرد: تصمیمات دستگاه‌ها و دولت تاثیر زیادی روی بخش خصوصی می‌گذارد و در بخش صنایع و صادرات خواستار توجه بیشتر دولت هستیم.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: روی کیفیت محصولات صادراتی دقت داریم و طبق فرمایشات مقام معظم رهبری در حوزه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی برای تسهیل صادرات، کاهش هزینه‌های صادرکننده و حمایت از صادرکننده باید به تلاش خود ادامه دهیم.

۱۹ مرداد ۱۳۹۴ ۱۵:۰۴
تعداد بازدید : ۸۷۴