افزایش ۳۲ هزار بشکه‌ای تولید روزانه نفت ایران در ماه گذشته

افزایش ۳۲ هزار بشکه‌ای تولید روزانه نفت ایران در ماه گذشته
اوپک در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد تولید نفت ایران در جولای ۲۰۱۵ (تیر ۹۴) با ۳۲.۳ هزار بشکه در روز افزایش نسبت به ماه قبل از آن مواجه شد و به ۲.۸۶۱ هزار بشکه در روز رسید.

به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، سازمان کشورهای صادرکننده نفت در جدیدترین گزارش ماهانه خود اعلام کرد تولید 12 عضو اوپک در ماه جولای 2015 با 100 هزار بشکه در روز افزایش نسبت به ماه قبل از آن مواجه شد و به 31.513 میلیون بشکه در روز رسید.

5 عضو اوپک در این ماه با کاهش تولید و 5کشور نیز با افزایش تولید مواجه شده‌اند. تولید دو کشور نیز ثابت مانده است. ایران در بین کشورهایی قرار دارد که در این ماه با افزایش تولید نفت خود مواجه شده است.

بر اساس این گزارش که بر پایه آمار منابع ثانویه تهیه شده است تولید نفت ایران در ماه جولای 2015 با 32.3 هزار بشکه در روز افزایش نسبت به ماه قبل از آن مواجه شد و به 2.861 میلیون بشکه در روز رسید.

مذاکرات هسته ای در اواسط این ماه به نتیجه رسید و متنی با عنوان برنامه جامع اقدام مشترک تهیه شد که بر اساس آن قرار است تحریم نفتی ایران لغو شود.

در ماه جولای عراق با بیشترین میزان افزایش تولید و لیبی با بیشترین حجم کاهش تولید مواجه شده اند.تولید عراق با 46.7 هزار بشکه در روز افزایش به 4.074 میلیون بشکه در روز و تولید لیبی با 37.8 هزار بشکه در روز کاهش به 373 هزار بشکه در روز رسید.

علاوه بر ایران و عراق تولید نفت آنگولا نیز 39.7 هزار بشکه در روز، عربستان 39.2 هزار بشکه در روز، و امارات 20.1 هزار بشکه در روز افزایش داشته است.

تولید نفت اکوادور 4.8 هزار بشکه در روز، نیجریه 19.6 هزار بشکه در روز، قطر 12.6 هزار بشکه در روز و ونزوئلا 2.5 هزار بشکه در روز کاهش داشته است.

تولید نفت الجزایر و کویت نیز نسبت به ماه قبل تغییری نداشته است.

۲۱ مرداد ۱۳۹۴ ۰۸:۵۵
تعداد بازدید : ۸۵۳