درآمدزایی ٧,٢ میلیارد دلاری با فروش ال پی جی و میعانات گازی

درآمدزایی ٧,٢ میلیارد دلاری با فروش ال پی جی و میعانات گازی
مدیر پالایشگاه چهارم مجتمع گاز پارس جنوبی از رکورد تولید ٢٨,٥ میلیارد مترمکعب گاز و درآمدزایی ٧.٢ میلیارد دلاری از فروش ال پی جی و میعانات گازی در سال ٩٣ خبر داد.

غلامرضا بهمن ‌نیا در گفتگو با خبرنگار شانا با اشاره به رشد ٢٠ درصدی تولید گاز در سال ٩٣ نسبت به مدت مشابه سال ٩٢ اظهار کرد: اگر مولفه ‌های پایداری (Sustainability) را معیار سنجش عملکرد کسب و کار هر بنگاه اقتصادی بدانیم، بی ‌شک پالایشگاه چهارم مجتمع گاز پارس جنوبی (فازهای ٧،٦و ٨) به ‌عنوان بزرگترین پالایشگاه و مهمترین از نظر استراتژیک برای کمک به تولید گاز شیرین و حفظ و صیانت از ذخایر نفت کشور و پشتیبانی از توسعه‌ روز‌افزون منطقه، گامهایی رو به جلو برداشته است.

وی افزود: اگر رشد اقتصادی را به‌ عنوان مولفه‌ نخست پایداری مد نظر قرار دهیم، این پالایشگاه در سال ٩٣ با برداشت ٢٨,٥ میلیارد مترمکعب گاز از منابع مشترک که در حدود ٢٠ درصد بیشتر از سال پیش از آن بوده، عملا رشد قابل توجهی داشته است.

بهمن‌نیا ادامه داد: این مقادیر در خصوص ال پی جی و میعانات گازی به ترتیب معادل ٤٦٠ هزار تن و ٤٠ میلیون بشکه بوده که با احتساب حداقل نرخهای واحد برای این محصولات، درآمدی در حدود ٧,٢ میلیارد دلار در سال ٩٣ به دست آمده است.

این مقام مسئول با اشاره به اهمیت حفظ محیط زیست تصریح کرد: اگر حفظ محیط زیست را به عنوان مولفه‌ دوم پایداری مورد توجه قرار دهیم، کاهش قابل توجه شاخص فلرینگ و دستیابی به مقادیر یک دهم میلیون مترمکعب در روز، دستیابی به حداقل شاخصهای آلایندگی پساب و آبهای سطحی سازمان محیط زیست و انجام چندین پروژه‌ زیست محیطی در راستای کاهش اتلافها، انتشار آلاینده ها و مراقبت از اکوسیستم و ... شاهدی بر این ادعاها در پالایشگاه چهارم هستند.

مدیر پالایشگاه چهارم در پایان با تاکید بر حرکت این پالایشگاه در مسیر توسعه‌ پایدار، گفت: اگر جامعه و کارکنان را به عنوان مولفه‌ سوم پیش رو داشته باشیم، آمارها نشان می‌دهند که بالاترین حد رضایت‌مندی کارکنان در مجتمع گاز پارس جنوبی در سال ٩٣ به پالایشگاه چهارم تعلق داشته و در خصوص ارتباط با ذی‌نفعان و حمایت و پشتیبانی و تعیین خط مشی های صحیح تعاملی، اقدامهای مؤثر و مثبتی انجام شده که دریافت جوایز و لوحهای اچ اس ایی، سرآمدی و غیره، نشانه‌ های روشنی از این حرکت پر‌شتاب است.

۲۱ مرداد ۱۳۹۴ ۰۹:۲۵
تعداد بازدید : ۹۴۶