خرید نفت از ایران آزاد شد

خرید نفت از ایران آزاد شد
صادرات نفت ایران افزایش می‌یابد بدون اینکه تولید نفت افزایش یابد.

 

به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از شانا، رکن‌الدین جوادی مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران درباره اخباری مبنی بر افزایش ٥٠٠ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران ظرف یک هفته آینده، اظهار کرد: افزایش تولید نفت ایران منوط به برداشته‌‌شدن تحریم‌هاست و تولید نفت تا برداشته شدن تحریم‌ها تغییری نخواهد کرد.

وی تأکید کرد: هرگونه افزایش تولید نفت ایران منوط به برداشته‌شدن تحریم‌هاست. وزیر نفت اخیرا اعلام کرده بود که به محض لغو تحریم‌ها، نفت ایران به بازار برمی‌گردد و منتظر اجازه از هیچ کشوری برای بازپس‌گیری سهم خود نیست. همانطور که شکستن تحریم اجازه نمی‌خواهد، بازپس‌گیری سهم‌مان از بازار نفت هم نیازی به اجازه ندارد؛ ضمن اینکه ما از هم اینک به‌دنبال بازاریابی برای فروش نفتمان هستیم.

خبر دیگر اینکه، دستور جدید دولت آمریکا به خریداران نفتی ایران اجازه می‌دهد تا زمان اجرایی‌شدن کامل توافق هسته‌ای و لغو تحریم‌ها علیه ایران، از تهران نفت خام بخرند. به گزارش ایسنا، نشریه تخصصی آرگوس مدیا از واشنگتن گزارش داد که وزارتخانه‌های خزانه‌داری و امور خارجه آمریکا روز جمعه (١٦مردادماه) دستورعملی درباره نحوه خرید نفت و محصولات پتروشیمی از ایران در دوران پیش از نهایی شدن تحریم‌های غرب علیه این کشور را منتشر کرده‌اند.

دوشنبه سیدعباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه ایران در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: فروش نفت ما پس از توافق می‌تواند به حالت قبل برگردد، البته ما در صنعت نفت به سرمایه‌گذاری‌های کلان احتیاج داریم. روز گذشته بانک جهانی در تازه‌ترین گزارش خود پیش‌بینی کرد که برداشته شدن تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران، قیمت جهانی نفت را سال آینده 10دلار در هر بشکه کاهش خواهد داد.

 

۲۱ مرداد ۱۳۹۴ ۱۰:۳۰
تعداد بازدید : ۷۲۴