کاهش واردات پلی پروپیلن چین

کاهش واردات پلی پروپیلن چین
کارشناسان افت واردات را ناشی از کند شدن آهنگ رشد اقتصادی چین و از طرفی افزایش ظرفیت تولید پلی پروپیلن در داخل کشور می دانند.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه تخصصی پلاست مارت، بر اساس داده های منتشر شده توسط موسسه ChemOrbis ، میزان واردات هومو پلی پروپیلن چین در ماه مه امسال نسبت به ماه پیش از آن 13 درصد و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 12 درصد افت داشته است. این در حالیست که حجم کلی واردات این محصول در پنج ماه نخست سال 2015 کاهش هفت درصدی را نشان می دهد.

افت 13 درصدی واردات هومو پلی پروپیلن در ماه مه میلادی، به دنبال کاهش 27 درصدی واردات این محصول در ماه آوریل اتفاق افتاد. کارشناسان افت واردات را ناشی از کند شدن آهنگ رشد اقتصادی چین و از طرفی افزایش ظرفیت تولید پلی پروپیلن در داخل کشور می دانند. 

در مورد پلی پروپیلن کوپلیمر که افزایش ظرفیت چندان قابل توجه نبوده است؛ کاهش ماهانه واردات در ماه مه هفت درصد گزارش شد که درمقایسه با سال گذشته تقریبا ثابت مانده است. اما حجم واردات پلی پروپیلن گرید بلاک کوپلیمر در پنج ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال، رشد 16 درصدی را تجربه کرد.

فعالان بازار می گویند: به دنبال آغاز به کار تعدادی از مجتمع های تولیدکننده هومو پلی پروپیلن بر پایه زغال سنگ، ظرفیت تولید پلی پروپیلن چین در ماه های اخیر به طور پیوسته افزایش یافته است و انتظار می رود وابستگی چین به واردات این محصول طی ماه های آتی به میزان قابل ملاحظه ای کاهش یابد.

یکی از تولیدکنندگان بزرگ پلی پروپیلن خاورمیانه از کاهش محموله های ارسالی خود به این کشور، به دلیل کاهش تقاضا و عرضه بیش از اندازه در بازار چین خبر داد. همچنین یک عرضه کننده ویتنامی می گوید در حال حاضر قیمت های پیشنهادی در بازار داخلی چین، به مراتب کمتر از محموله های وارداتی است.

۲۱ مرداد ۱۳۹۴ ۱۴:۳۹
تعداد بازدید : ۵۶۴