صادرات نفت تا لغو تحریمها افزایش نمی‌یابد/ برداشت از خبر اشتباه بود

صادرات نفت تا لغو تحریمها افزایش نمی‌یابد/ برداشت از خبر اشتباه بود
در پی انتشار خبری مبنی بر اینکه وزارتخانه‌های خزانه‌داری و امور خارجه آمریکا روز جمعه دستورالعملی درباره نحوه خرید نفت و محصولات پتروشیمی از ایران در دوران پیش از نهایی شدن تحریمهای غرب علیه این کشور منتشر کرده‌اند، مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت اعلام کرد که ترجمه صورت گرفته از این خبر اشتباه است و تا زمانی که تحریم‌ها، لغو نشود صادرات نفت ایران افزایش نخواهد یافت.

سیدمحسن قمصری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، درباره افزایش صادرات نفت ایران به میزان 500 هزار بشکه، تصریح کرد: اصل خبر این است که آمریکا درصدد انجام اقداماتی است که مطمئن شود خریداران نفت ایران می توانند به خریدشان ادامه دهند.

وی در ادامه با بیان اینکه این خبر ربطی به افزایش صادرات نفت ایران ندارد، اظهارکرد: به نظر من حتی می توان از این خبر چنین برداشت کرد که خرید نفت برای مشتریان جدید در دوران تحریم به نوعی تحریم است.

مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت با بیان اینکه در حال حاضر کشور چین، ژاپن، کره جنوبی، تایوان، هند و ترکیه از مشتریان اصلی نفت خام ایران به شمار می آیند، تصریح کرد: افزایش صادرات نفت ایران پس از لغو کامل تحریم‌ها صورت می گیرد به گونه ای که بلافاصله با برداشته شدن تحریم‌ها امکان افزایش صادرات به میزان 500 هزار بشکه وجود دارد.

قمصری متوسط میزان صادرات نفت ایران را حدود یک میلیون بشکه عنوان و اعلام کرد: آمادگی افزایش تولید در برخی میادین نفتی وجود دارد.

به گزارش ایسنا اخیرا خبری منتشر شده است که دولت آمریکا دستورالعملی تنظیم کرده است که به خریداران نفتی ایران اجازه می دهد تا زمان اجرایی شدن کامل توافق هسته ای و لغو تحریمها علیه ایران، از تهران نفت خام بخرند؛ خبری که از سوی برخی رسانه ها به معنای رشد 500 هزار بشکه ای تولید نفت در آینده نزدیک تعبیر شده بود.

علاوه بر قمصری، مدیرعامل شرکت ملی نفت در این باره اعلام کرده بود که افزایش تولید نفت ایران منوط به برداشتن شدن تحریم‌هاست و تولید نفت تا برداشته شدن تحریم ها تغییری نخواهد کرد. به گفته او هرگونه افزایش تولید نفت ایران منوط به برداشته شدن تحریم‌هاست.

۲۱ مرداد ۱۳۹۴ ۱۴:۵۲
تعداد بازدید : ۵۲۱