مأموریت ۳ دستگاه دولتی برای ارسال گزارش ویژه "دلارهای بلوکه شده" به مجلس

مأموریت ۳ دستگاه دولتی برای ارسال گزارش ویژه "دلارهای بلوکه شده" به مجلس
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: بنا شده وزارت‌خانه های امور اقتصادی و دارایی و نفت و بانک مرکزی گزارش ویژه‌ای از دلارهای بلوکه شده ایران به مجلس بدهند.

محمدرضا پورابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم در خصوص سرانجام رسیدگی پرونده دلارهای بلوکه شده ایران در مجلس، اظهار داشت: در راستای جلساتی که با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس کل بانک مرکزی در کمیسیون های تخصصی مجلس در این ارتباط برگزار شد، توضیحاتی درباره میزان رقم دارایی های بلوکه شده داده شد.

وی افزود: اما از آنجایی که رقم ها در این خصوص از سوی مسئولان مختلف، متفاوت است بنا شده تا دستگاه های مرتبط گزارش ویژه‌ای را درباره میزان دقیق دارایی‌های بلوکه شده ایران در خارج از کشور آماده کنند و به مجلس بدهند.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین گفت: برهمین اساس وزارت خانه های امور اقتصادی و دارایی، نفت و بانک مرکزی باید جزئیات دارایی های بلوکه شده ایران را از سال های قبل آماده کنند.

پورابراهیمی همچنین تأکید کرد: علاوه بر دستگاه های دولتی، دیوان محاسبات نیز رسیدگی به میزان دقیق دارایی های بلوکه شده را در دستور کار قرار داده ولی هنوز گزارش نهایی را به مجلس نداده است.

 

۲۴ مرداد ۱۳۹۴ ۰۹:۱۵
تعداد بازدید : ۵۳۷