رونق مجدد پتروشیمی هالدیا

رونق مجدد پتروشیمی هالدیا
شرکت هالدیا پتروشیمی دارای 12.8 درصد سهم از صنعت پلیمر در هندوستان است.

به گزارش نیپنا به نقل از بیزینس استاندارد،پراویر کومار مدیر اداره کل تجارت خارجی  (DGFT) هندوستان از تخصیص تسهیلات دولتی، برای رونق پتروشیمی هالدیا و فعالیت مجدد این مجموعه در صنعت پتروشیمی شرق هندوستان خبر داد.

در این رابطه اداره کل تجارت خارجی قصد دارد زمان پرداخت جریمه مالی هالیدیا پتروشیمی هند را افزایش دهد. هالدیا پتروشیمی برای عدم تعهد به مقررات در صادرات محصولات خود در بین سال های 2010 تا 2013 محکوم به پرداخت جریمه ای معادل 2600 کرور روپیه شده است که با اقدامات اخیر دولتی می تواند آن را در مدت زمان بیشتری پرداخت کند.

آمیت میترا، وزیر دارایی غرب بنگال این اقدام دولت را کمک به مجموعه هالدیا پتروشیمی برای ادامه روند عملیات های تولیدی آن عنوان کرد. یک مقام دولتی نیز در رابطه با وضعیت هالدیا می گوید که امید است این مسئله به زودی حل شود و از منظر صنعتی فعالیت مجدد این پتروشیمی برای صنعت بنگال بسیار با اهمیت است.

درآمد سالانه هالدیا پتروشیمی در سال جاری تا حدود 36 درصد افزایش داشت و از 3001 کرور روپیه در سال 2013 به 4070 کرور روپیه در سال گذشته رسیده بود. این در حالی است که یک کنسرسیوم دولتی به رهبری بانک توسعه صنعتی هند قصد دارند برای رونق دادن به هالدیا پتروشیمی به میزان 2300 کرور روپیه نیز به آن وام دهند.

هالدیا پتروشیمی از اداره کل تجارت خارجی مجوز واردات نفتا تحت مقرارت دولتی را دریافت کرده بود اما نتوانسته بود به مقررات صادرات محصولات نهایی پتروشیمی طبق قانون عمل کند در نتیجه متحمل پرداخت خسارت شد 

هالدیا پتروشیمی، فعالیت خود را تحت رهبری چاترجی گروه انجام می دهد و از 85 درصد ظرفیت تولید خود نیز بهره برداری می کند یک منبع در چاترجی گروه گفت:در حدود  30.8 درصد از سهام هالدیا پتروشیمی متعلق به چاترجی گروه است که هر سهم به مبلغ 25.10 روپیه مطابق با قیمت های ارائه شده توسط شرکت نفت هند، از شرکت توسعه صنعتی غرب بنگال خریداری شده است هالدیا پتروشیمی، یکی از بزرگترین تولید کنندگان پلی اتیلن با چگالی بالا در هند است که پلیمرهایی با گریدهای مختلف برای شرق هند تامین می کند.

۲۴ مرداد ۱۳۹۴ ۰۹:۳۵
تعداد بازدید : ۵۸۷