بزرگترین تولید‌کننده قیر خاورمیانه ۸‌ماه بدون مدیرعامل

بزرگترین تولید‌کننده قیر خاورمیانه ۸‌ماه بدون مدیرعامل
شرکت نفت پاسارگاد که گفته می‌شود بزرگترین تولید کننده قیر در خاورمیانه است حدود هشت ماه در بلاتکلیفی مدیریتی بسر می برد.

به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، پس از آن که از محسن دلاویز؛ مدیر سابق شرکت نفت پاسارگاد در برابر برخی فشارهل حمایتی از سوی مدیران ارشد نشد، وی زمستان سال گذشته از مدیریت این شرکت استعفا داد و از آن زمان تاکنون شرکت نفت پاسارگاد توسط محمدرضا خاک‌کار؛ یکی از اعضای هیئت مدیره سرپرستی می‌شود.

در هشت ماه گذشته تصمیمی برای تعیین مدیرعامل شرکت نفت پاسارگاد گرفته نشده است و مشخص نیست چرا تعیین مدیر برای این شرکت با تعلل سهامداران عمده مواجه شده است.

شرکت نفت پاسارگاد در فاصله سال‌های 1390 تا 1393 یعنی در حدود چهار سال حضور شش مدیر عامل را تجربه کرده است. نبود ثبات مدیریتی در این شرکت موجب شده است که  تصمیم بگیرند در سال آینده تعدیل سود داشته باشند؛ چرا که در نبود مدیر عامل، سرپرست مشخص شده اختیارات لازم برای مدیریت و تصمیم‌گیری را ندارد.

شرکت سرمایه گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تأمین (تاپیکو) نیمی از سهام این شرکت را در اختیار دارد. همچنین شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کشوری در 44 درصد سهام شرکت شریک است. سهامداران خرد این شرکت بانک شهر (سهامی عام)، شرکت سرمایه گذاری صبا تأمین و بانک رفاه کارگران هستند.

 

۲۴ مرداد ۱۳۹۴ ۱۲:۵۳
تعداد بازدید : ۶۷۰