٦ دستاورد پژوهشی شرکت پایانه های نفتی ایران رونمایی شد

٦ دستاورد پژوهشی شرکت پایانه های نفتی ایران رونمایی شد
شش دستاورد پژوهشی شرکت پایانه های نفتی ایران در مراسمی با حضور مدیران ارشد صنعت نفت در مجتمع تحقیقاتی جهاد دانشگاهی رونمایی شد.

به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از شانا، سید پیروز موسوی، مدیر عامل شرکت پایانه های نفتی ایران در این مراسم یادآور شد: این شرکت با همکاری جهاد دانشگاهی ١٢ پروژه پژوهشی انجام داده است که امروز شاهد رونمایی از شش پروژه مهم در حوزه ذخیره سازی و صادرات نفت خام و میعانات گازی هستیم.

وی، سرمایه گذاری برای اجرای ١٢ پروژه پژوهشی شرکت پایانه های نفتی ایران را با همکاری جهاد دانشگاهی حدود ٦٠ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: با اجرای این پروژه ها بیش از٤٠ میلیارد ریال صرفه جویی درصنعت نفت کشور حاصل شد.

موسوی افزود: تعدادی از پروژه های اجرا شده شرکت پایانه های نفتی ایران و جهاد دانشگاهی، شامل پروژه طراحی, ساخت و نصب بازوی بارگیری، طراحی و ساخت سامانه پیشگیری از تشکیل رسوب در مخازن(SRJ )، طراحی و ساخت  سامانه نمایشگر پرو فایل رسوبات کف مخازن، طراحی و تولید نمونه پودر میکروبی جهت رفع آلودگیهای نفتی، طراحی و ساخت دستگاه سیار صحت سنج سیستم های اندازه گیری (TANK PROVER) و تدوین دانش فنی، طراحی و ساخت کارت های الکترونیک سیستم میترینگ جزیره خارگ هستند که در این میان پروژه مربوط به بازوهای بارگیری و SRJ با توجه به  کاربردی بودن و همچنین انتقال تکنولوژی بسیار مورد توجه رکن الدین جوادی، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران قرار گرفت.

وی توضیح داد: ساخت چهار دستگاه SRJ و دستیابی به خودکفایی در حوزه ساخت تجهیز یاد شده وصرفه جویی قابل توجه درحوزه ساخت داخل از دیگر دستاوردهای شرکت پایانه های نفتی ایران است که موجب تسریع عملیات تعمیرات اساسی مخازن ذخیره سازی می شود.

موسوی در خصوص طراحی، ساخت و نصب بازوهای بارگیری به عنوان دیگر دستاورد این شرکت در حوزه پژوهش گفت: در دو اسکله شرقی و غربی پایانه نفتی خارگ فعالیتهای مهم و اثربخش با بکارگیری این دستاورد انجام شده است که علاوه بر صرفه جویی، سبب افزایش توانمندی نیروهای داخلی شده است.

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران خاطر نشان کرد: اداره پژوهش وتوسعه شرکت پایانه های نفتی ایران به دلیل دستاوردهای برجسته و فعالیتهای چشمگر در حوزه پژوهش وتوسعه به عنوان اداره برتر شرکت های تابعه شرکت ملی نفت ایران در سال ٩٣ شناخته شد.

وی تصریح کرد: هریک از پروژه های پژوهشی شرکت پایانه های نفتی ایران از اهمیت ویژه ای برخورداراست که ازآن جمله پروژه پژوهشی طراحی و تولید نمونه پودری میکروبی جهت رفع آلودگی های نفتی به عنوان پروژه برتر در ششمین جشنواره پژوهش و فناوری وزارت نفت یکی از دستاوردهای این حوزه بوده است.

در این مراسم همچنین دو پروژه پژوهشی دیگر که با حمایت شرکت ملی نفت ایران و همکاری و مشارکت جهاد دانشگاهی انجام شده است، با حضور رکن الدین جوادی، معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران رونمایی شد.

۲۴ مرداد ۱۳۹۴ ۱۳:۰۴
تعداد بازدید : ۵۶۹