ادامه صادرات محصولات پتروشیمی به اروپا / تعهد دولت در صادرات پتروشیمی محقق شد

ادامه صادرات محصولات پتروشیمی به اروپا / تعهد دولت در صادرات پتروشیمی محقق شد
مدیر تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران گفت: از دو سال پیش بررسی ها برای بازاریابی گسترده در بازارهای مصرف جهان انجام گرفته و تعهد دولت در صادرات 14 میلیارد دلاری محصولات پتروشیمی در سال 90 محقق شده است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، علی محمد بساق زاده مدیر تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران و رئیس شورای سیاست گذاری جایزه تعالی صنعت پتروشیمی در نشستی خبری اظهار داشت: شانزدهم اسفندماه جاری دومین دوره همایش جایزه تعالی صنعت پتروشیمی برگزار خواهد شد که در این دوره نسبت به دوره قبل، از نظر میزان کیفی شاخص های تعالی شرکت های پتروشیمی شرکت کننده رشدی 2.5 برابری داشته ایم به طوری که در ممیزی های بالاتر و جایزه ها و تندیس های مختلف تعداد شرکت کنندگان افزایش یافته است.
وی افزود: در مجموع در این دوره از همایش جایزه تعالی صنعت پتروشیمی 63 شرکت حضور یافته اند که 11 شرکت طرح، 9 شرکت خدماتی، 26 شرکت تولیدی و 19 شرکت نیز تعمیرکنندگان و سازندگان فعال در این صنعت هستند.
بساق زاده با اظهار امیدواری از اینکه نتایج این همایش در مدل تعالی سازمانی صنعت پتروشیمی به شرکت های دیگر در مجموعه وزارت نفت و همچنین به وزارتخانه های دیگر انتقال داده شود، گفت: در مدل سرآمدی داخل سازمانی دو معیار توامندسازها و نتایج مد نظر است و نتایج بایستی با استانداردها و شرکت های داخلی و جهانی مقایسه شود و در نهایت امتیازبندی از هزار امتیاز صورت خواهد گرفت.
رئیس شورای سیاست گذاری جایزه تعالی صنعت پتروشیمی تصریح کرد: معیار اصلی در ممیزی مدیریت است و همچنین استراتژی شرکت ها و برنامه ریزی های کوتاه مدت و بلندمدت آنها، میزان رضایت کارکنان، پشتیبانی خدمات به مصرف کنندگان و بهینه سازی تولید محصولات از مواردی است که در ممیزی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
مدیر تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص آخرین وضعیت هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس گفت: اکثر سهام شرکت های پتروشیمی در این هلدینگ به خود هلدینگ منتقل شده است و در آینده ای نزدیک در بورس عرضه خواهد شد.
وی ادامه داد: با عرضه سهام هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس در بورس در مجموع بیش از 90 درصد شرکت های پتروشیمی خصوصی خواهند شد.
بساق زاده با بیان اینکه پروژه های پتروشیمی در فاز دوم عسلویه به مرحله اجرائی رسیده است، اظهار داشت: هاب جدید پتروشیمی در چابهار در مرحله مطالعاتی است و بررسی ها در خصوص انجام تمامی اقداماتی که باید در این منطقه انجام گیرد، ادامه دارد.
وی افزود: تا دوسال دیگر با به بهره برداری رسیدن چند فاز پارس جنوبی، 3.5 میلیون اتان تولید خواهد شد که این میزان اتان باید به چابهار برود و در طرح هایی که در این منطقه اجرا خواهند شد به مصرف برسد.
این مقام مسئول در صنعت پتروشیمی در خصوص میزان تأثیر تحریم ها در صنعت پتروشیمی ایران گفت: خوشبختانه مجتمعی نداشته ایم که به خاطر افزایش موجودی در انبارهایش نوسان تولید داشته باشد و علاوه بر اینکه اولویت فروش بازار مصرف داخلی است توانستیم در صادرات نیز کارنامه خوبی داشته باشیم.
وی ادامه داد: با توجه به گزارش ارزی، در سال جاری حدود 12 میلیارد دلار صادرات محصولات پتروشیمی انجام شده اما آمار دقیق صادرات صورت گرفته در سال 90 در پایان فروردین 91 اعلام خواهد شد و فکر می کنیم تعهد دولت در صادرات 14 میلیارد دلاری پتروشیمی در سال 90 محقق شده است.
بساق زاده با بیان اینکه صادرات محصولات پتروشیمی به بازار اروپا همچنان ادامه دارد، ابراز داشت: از دو سال پیش طی بررسی های انجام شده بازارهای جدید و جایگزین در امریکای لاتین، آسیای میانه و آسیای دور را مورد بررسی قرار دادیم و امروز با بازاریابی های گسترده توانستیم در بازار فروش تغییراتی ایجاد کنیم.
مدیر تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران خاطرنشان کرد: افزایش قیمت نفت خام در جهان و تأثیر آن بر خوراک پتروشیمی موجب افزایش قیمت محصولات پتروشیمی در جهان شده است و از آنجا که بیشتر تولیدات پتروشیمی ایران با خوراک گازی انجام می گیرد همواره محصولات ایرانی در بازار جهان قیمتی رقابتی دارند.
۹ اسفند ۱۳۹۰ ۰۹:۳۶
موج |
تعداد بازدید : ۹۷۲