١١٧ میلیون لیتر انواع فرآورده نفتی در سبزوار مصرف شد

١١٧ میلیون لیتر انواع فرآورده نفتی در سبزوار مصرف شد
مصرف انواع فرآورده نفتی منطقه سبزوار در چهار ماه نخست امسال به بیش از ١١٧ میلیون لیتر رسید.

به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از شانا، در ابن بازه زمانی، ١١٧ میلیون و یکصد هزار لیتر بنزین، نفت گاز، نفت سفید و نفت کوره مصرف شد که سهم نفت کوره با ٥٧ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه پارسال، ٥٢٤ هزار لیتر بود.

مصرف نفت سفید منطقه سبزوار نیز در چهار ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته روند کاهشی داشت؛ به گونه ای که مصرف آن به حدود به پنج میلیون لیتر رسید.

برابر آمار اعلام شده از سوی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه سبزوار، نفت سفید مصرفی در ١٢٤ روز نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال، ٢٤,٢ درصد کاهش داشته است.

نفت گاز دیگر فرآورده نفتی مصرف شده در منطقه سبزوار است که در چهار ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال، ١,٤ درصد کاهش را تجربه کرد و به ٦٠ میلیون و ٦٣٨ هزار لیتر رسید.

اما بنزین مصرفی منطقه سبزوار در ١٢٤ روز نخست امسال به ٥١ میلیون و ٣٢ هزار لیتر رسید که در قیاس با مدت مشابه پارسال روند آن افزایشی بوده است. مصرف بنزین در این بازه زمانی نسبت به چهار ماه نخست پارسال ٦,١ درصد افزایش را نشان می دهد.

گازطبیعی فشرده (سی ان جی) نیز منطقه پخش سبزوار، مصرف ٢٠ میلیون و ٢٦٤ هزار مترمکعبی را در کارنامه چهارماهه نخست امسال خود ثبت کرده است که از افزایش چهار درصدی آن نسبت به مدت مشابه پارسال حکایت دارد.

افزایش مصرف سی ان جی و مصرف بیش از ٢٠ میلیون مترمکعبی آن بیانگر این نکته نیز هست که در چهار ماه نخست امسال در مصرف همین مقدار ( ٢٠ میلیون و ٢٦٤ هزار لیتر) بنزین نیز صرفه جویی شده است.

با توجه به فعالیت ٢٢ باب جایگاه CNG در منطقه سبزوار، به طور میانگین روزانه مقدار ١٦٣ هزار و ٢٧٤  کیلوگرم گاز در این منطقه مصرف شده است.

بنابر اعلام شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه سبزوار،مصرف گازمایع (ال پی جی) چهارماهه نخست امسال نیز چهارهزار ٢٠٩ تن بودi که نسبت به مشابه سال قبل مقدار ٣,٣ درصد کاهش داشته است.

۲۴ مرداد ۱۳۹۴ ۱۵:۳۳
تعداد بازدید : ۵۲۲