کویت: تغییر سهمیه های تولید اوپک دور از انتظار است

کویت: تغییر سهمیه های تولید اوپک دور از انتظار است
وزیر نفت کویت تغییر سهمیه های تولید اوپک در نشست آینده این سازمان در اکوادور را دور از انتظار خواند.

 

 


به گزارش پایگاه اینترنتی بلومبرگ، شیخ احمد عبدالله الصباح، وزیر نفت کویت، امروز (یکشنبه 9 آبان) در پایتخت این کشور گفت: انتظار نمی رود اعضای سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) سهمیه های تولید خود را در نشست آینده این سازمان در اکوادور تغییر دهند.

وی یادآور شد: کویت از بهای کنونی نفت در بازارهای جهانی راضی است.

اعضای اوپک که بیش از یک سوم نفت خام جهان را تولید می کنند، 22 مهر ماه گذشته در یکصد و پنجاه و هفتمین نشست خود در وین، برای ششمین بار پیاپی تصمیم گرفتند سهمیه های تولید را در همان سطح 24 میلیون و 845 هزار بشکه در روز تثبیت کنند.

اعضای اوپک همچنین در نشست اخیر (نشست 157) با اجماع 12 کشور عضو، دکتر سید مسعود میرکاظمی، وزیر نفت ایران را برای سال 2011 به ریاست اوپک انتخاب کرد.

نشست آینده اوپک در 20 آذر (11 دسامبر) در کیتو پایتخت اکوادور برگزار خواهد شد.

بر اساس تازه ترین نظرسنجی رویترز از مقام های شرکت های نفتی و تحلیلگران حوزه نفت، در پی افزایش تولید نفت آنگولا و افزایش اندک تولید دیگر اعضای اوپک، میانگین کل تولید این سازمان در ماه اکتبر برای نخستین بار از ماه ژوئیه گذشته تاکنون با افزایش رو به رو بوده است.

بر اساس این ارزیابی، تولید روزانه نفت 11 عضو مشمول سهمیه بندی اوپک، به جز عراق، در ماه اکتبر تاکنون به میانگین 26 میلیون و 790 هزار بشکه در روز رسیده است؛ در حالی که این رقم در سپتامبر گذشته 26 میلیون و 630 هزار بشکه در روز بود.


۹ آبان ۱۳۸۹ ۱۴:۳۰
شانا |
تعداد بازدید : ۱,۰۹۸