افزایش ظرفیت تولید پتروشیمی تا افق 1404/ ضرورت اخذ مجوز برای مشارکت در سرمایه‌گذاری‌های خارجی

افزایش ظرفیت تولید پتروشیمی تا افق 1404/ ضرورت اخذ مجوز برای مشارکت در سرمایه‌گذاری‌های خارجی
معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی با اشاره به اینکه ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی تا افق 1404 به 180 میلیون تن افزایش پیدا خواهد کرد، گفت: حضور دوباره شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران خارجی در این بخش می‌تواند عرصه را برای توسعه طرح‌های پتروشیمی هموارتر سازد.
عباس شعری مقدم در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص حضور سرمایه‌گذاران خارجی در ایران اظهار داشت: خارجی‌ها برای حضور مجدد در صنعت پتروشیمی ایران ابراز علاقه کرده‌اند چرا که حضور دوباره شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران خارجی در این بخش می‌تواند عرصه را برای توسعه طرح‌های پتروشیمی هموارتر سازد. 

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی خاطرنشان کرد: تغییر شرایط بین المللی برای کشورمان، بار دیگر این امکان را به شرکت ملی صنایع پتروشیمی می‌دهد تا در این صنعت نقش‌آفرینی کند. 

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی تصریح کرد: هم اکنون همه سرمایه گذاران و شرکت‌های خارجی متقاضی برای حضور در صنعت پتروشیمی کشورمان به شدت در انتظار توافق نهایی ایران و کشورهای عضو گروه ١+٥ در زمینه هسته‌ای هستند؛ زیرا در کشورهای خارجی سود سرمایه‌گذاری در بانک‌ها حدود یک درصد است، در حالی که این سود در پروژه‌های صنعت نفت ایران دست کم ٢٠ درصد است. 

شعری مقدم ادامه داد: البته سود ٢٠ درصدی موجود در پروژه‌های صنعت نفت برای سرمایه‌گذاران داخلی چنان خیره کننده نیست، زیرا هم اکنون سود سپرده‌گذاری در بانک‌های ایرانی حدود ٢٧ درصد است. 

وی گفت: سرمایه‌گذار خارجی انتظار دارد شرکت ملی پتروشیمی به میزان ٢٠ درصد در سرمایه‌گذاری آنها مشارکت نماید و در واقع سرمایه گذاران بین المللی حضور شرکت ملی صنایع پتروشیمی را در سرمایه گذاری‌ها ضروری می‌دانند. 

به گزارش شرکت ملی صنایع پتروشیمی، شعری مقدم افزود: اخذ مجوز برای مشارکت در سرمایه‌گذاری‌های خارجی ضروری است و هرگاه برای دریافت مجوز و حل این مشکل مراجعه می‌شود، اعلام می‌کنند قانون به شرکت پتروشیمی اجازه داده تا در مناطق محروم سرمایه گذاری کند. 
۲۵ مرداد ۱۳۹۴ ۰۹:۳۲
تعداد بازدید : ۷۰۱