تحریم عامل رکود نبوده است/ دولت به رونق تولید رویکردی مثبت دارد

تحریم عامل رکود نبوده است/ دولت به رونق تولید رویکردی مثبت دارد
نائب رئیس اول کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: دولت با ارائه لایحه رفع موانع تولید به مجلس شورای اسلامی و تصویب آن توسط مجلس نشان داد که رویکردی مثبت به سمت خروج از رکود و گرایش به رونق تولید دارد.
ابوذر ندیمی نایب رئیس اول کمیسیون اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، پیرامون نرخ رشد اقتصادی در دوران پساتحریم گفت: رشد سرمایه‌گذاری و رشد اقتصادی به هم وابسته هستند یعنی همان عواملی که منجر به رشد سرمایه‌گذاری می‌گردند در رشد اقتصادی نیز مؤثرند لذا اگر ما بتوانیم منابع خود را برگردانیم و آنها را مدیریت کنیم قطعا به نتایج قابل قبولی در این زمینه خواهیم رسید.

ندیمی افزود: مهم‌ترین مسئله در نرخ رشد اقتصادی، سیاست‌های اقتصادی است و مهم‌تر از آن استمرار در آن سیاست‌ها و سود بخشی آن است.

وی همچنین تصریح کرد: تحریم عاملی برای رکود نبوده است ولی می‌توان از آن به عنوان مهم‌ترین عامل اثرگذار یاد کرد زیرا ما شاهد دورانی بودیم که در حالی که تحریم وجود نداشت اما رشد اقتصادی نیز نداشتیم بنابراین تحریم را نمی‌توان عامل تعیین‌کننده رشد یا رکود اقتصادی دانست.

وی در ادامه افزود: مهم‌ترین مسئله در بیرون آمدن از تحریم این است که چگونه و با چه برنامه‌هایی می‌توان در پساتحریم به رشد و رونق اقتصادی رسید.

ندیمی همچنین خاطرنشان کرد: دولت با ارائه لایحه رفع موانع تولید به مجلس شورای اسلامی و تصویب آن توسط مجلس نشان داد که رویکردی مثبت به خروج از رکود و گرایش به رونق تولید دارد.
۲۵ مرداد ۱۳۹۴ ۰۹:۳۴
تعداد بازدید : ۵۲۵