پیشرفت فراتر از برنامه در پتروشیمی هنگام

پیشرفت فراتر از برنامه در پتروشیمی هنگام
مدیرعامل پتروشیمی هنگام از پیشرفت 22 درصدی این طرح تا نیمه دوم مرداد ماه خبر داد و گفت: هم اکنون این طرح نسبت به برنامه ریزی صورت گرفته حدود 0.8 درصد جلوتر است.

امیر مسعود جمشیدی در گفتگو با خبرنگار نیپنا، با اشاره به پیش بینی های لازم در بخش مهندسی طرح پتروشیمی هنگام، گفت: این طرح با توجه به تامین منابع مالی مناسب از سوی شرکت هلدینگ خلیج فارس از پیشرفت مناسبی برخوردار است.

وی با تاکید بر این که تلاش می شود ساخت پتروشیمی هنگام زودتر از برنامه ریزی تدوین شده پیش رود، گفت: تا این لحظه  ال سی خارجی فاینانس این طرح باز شده است.

به گزارش نیپنا، هدف از اجرای مجتمع پتروشیمی هنگام (واحد اوره و آمونیاک) با مشارکت ۵۰ درصدی شرکت پوسری “Pusri” اندونزی تولید سالانه یکهزار و ۱۵۰ تن محصول پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس است.

هم اکنون توافق با شرکتهای هالدو تاپسوی دانمارک و سایپم برای تامین دانش فنی، لیسانس تولید محصولات و انجام مطالعات مهندسی اصولی این مجتمع پتروشیمی انجام شده است.

پیش بینی می شود در صورت ساخت این مجتمع پتروشیمی عملیات اجرایی آن در مدت چهار سال به پایان برسد ضمن آن که خوراک این واحد اوره و آمونیاک به میزان ۶۷۰ میلیون متر مکعب در سال از فازهای میدان مشترک پارس جنوبی تامین می شود.

شرکت پتروشیمی هنگام که از شرکت های عضو زیر مجموعه هلدینگ خلیج فارس است، اجرای واحدهای آمونیاک و اوره را در فاز 2 منطقه عسلویه بر عهده دارد. این شرکت به منظور مدیریت بر اجرای طرح مذکور طی قراردادی مدیریت پیمان (MC) طرح را در سال 93 به شرکت مدیریت توسعه صنایع پتروشیمی واگذار کرده است. همچنین شرکت مدیریت توسعه صنایع پتروشیمی در دوران انجام مهندسی اصولی طرح خدمات فنی و مهندسی خود را به طرح مذکور ارائه کرده است.

۲۵ مرداد ۱۳۹۴ ۱۱:۴۰
تعداد بازدید : ۶۲۶