تداوم روزهای ناخوش بورس

تداوم روزهای ناخوش بورس
تعداد 12 میلیون و 56 هزار سهم از سهام صنعت شیمیایی به ارزش 40 میلیارد و 957 میلیون ریال دیروز در بورس اوراق بهادار تهران، خریداری شد .

به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از خبرنگار نیپنا، در نتيجه داد و ستدهای دیروز سهام این شرکت ها، ارزش بازار این صنعت به 721 هزار و 365 میلیارد ریال رسید .

در معاملات دیروز بازار سرمایه، تعداد 512 هزار سهم از سهام شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین به ارزشی معادل چهار میلیارد و 448 میلیون ریال خریداری شد. هر سهم این شرکت در قیمت پایانی، کاهشی 2.89 درصدی را تجربه کرد. 

از میان شرکت های پتروشیمی، گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان، 0.81 درصد، پتروشیمی جم و پتروشیمی کرمانشاه مثبت بودند، همچنین، پتروشیمی فناوران دیروز را مثبت پشت سر گذاشت، اما سایر شرکت های پتروشیمی روزی منفی داشتند.

دیروز در بازار فرابورس ایران، 119 میلیون و 750 هزار ورقه بهادار در 11 هزار و 547 نوبت خرید و فروش شد و ارزش آن به 382 میلیارد و 630 میلیون ریال رسید . 

دیروز، 11 میلیون و 740 هزار سهم گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان به ارزش 19 میلیارد و 80 میلیون ریال توسط معامله‌گران دادوستد شد و بیشترین حجم و ارزش معاملات روز جاری را به نام خود ثبت کرد . همچنین، آیفکس که در ساعت اولیه معاملات روی 783 واحد ایستاده بود با افت 8 واحدی نسبت به ساعت پایانی چهارشنبه عدد 773 را نشان داد.

در بورس هم سهامداران در گروه های خودرو، بانک ها و شیمیایی ها بیشترین معاملات را انجام دادند که باعث شد این سه گروه در صدر برترین گروه های صنعتی قرار بگیرند. در این روز شاخص کل بورس متاثر از افت قیمت نمادهای تاپیکو، پالایش نفت اصفهان، هلدینگ نفت و گاز پارسیان، ملی مس، ایران خودرو، بانک تجارت و کشتیرانی ، 389 واحد افت کرد و در عدد 65هزار و 314 قرار گرفت.

دیروز همچنین نمادهای ایران ترانسفو ، مپنا و پتروشیمی مبین هم بیشترین ارزش معاملات را ثبت کردند.

۲۵ مرداد ۱۳۹۴ ۱۱:۴۳
تعداد بازدید : ۵۴۲